دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1395 - 10:22
محمد علی همتی*

سهولت دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات درمانی هدف تامین اجتماعی است

کد خبر : 101200

جمعیت حدود چهل و یک میلیون نفری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، از گستردگی و تنوع زیادی برخوردار است.جامعه خدوم کارگری شاغل در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی و همچنین بازنشستگان و مستمری بگیران به همراه اعضای خانوادهایشان، ترکیب اصلی این جمعیت بزرگ را تشکیل می‌دهند. نظام مقدس جمهوری اسلامی، بخش قابل توجهی از اعتلای نام خود را مرهون ایستادگی و پایداری این عزیزان در برابر زیاده خواهی‌ها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان در مقاطع مختلف دوران پس از پیروزی انقلاب می‌داند.


از این رو سیاستگذاران و دست اندرکاران سازمان تامین اجتماعی، خود را موظف به تامین رفاه حداکثری و برقراری عدالت در دسترسی به خدمات برای این قشر گرانقدر و آسیب پذیر می‌دانند.


معاونت درمان تامین اجتماعی، حسب وظیفه قانونی خود مبنی بر تدارک و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، تمامی تلاش خود را معطوف به این مهم کرده و اقدامات متنوعی را در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است. هدف اصلی این اقدامات، افزایش و سهولت دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی و ارتقاء کیفیت این خدمات بوده است.


توسعه میزان دسترسی به خدمات درمانی از طریق افزایش مراکز طرف قرارداد، راه اندازی مراکز درمانی جدید، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، ارتقاء سطح و ارتقاء شیفت مراکز درمانی، نوسازی ناوگان آمبولانس و تجهیزات پزشکی و ارتقاء کیفیت هتلینگ مراکز درمانی در سرتاسر کشور، گوشه‌ای از اقدامات به‌عمل آمده در طول یک‌سال گذشته است.


همزمان، پروژه‌های متعدد دیگری نیز در دست طراحی و اجرا است. بهسازی و نوسازی زیر ساخت‌های الکترونیک و توسعه فناوری اطلاعات در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم، از دیگر اقدامات شایسته توجه است که بخشی از آن عملیاتی شده و بخش دیگر در حال انجام است.


از مهم‌ترین برنامه‌ها در این زمینه می‌توان به پروژه کارت هوشمند سلامت اشاره کرد که پایلوت آن در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.


* معاون درمان سازمان تامین اجتماعی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته