توضیحات وزیر علوم درباره اضافه شدن فصل فناوری و تاثیرگذاری اجتماعی در آئین‌نامه ارتقای اساتید

توضیحات وزیر علوم درباره اضافه شدن فصل فناوری و تاثیرگذاری اجتماعی در آئین‌نامه ارتقای اساتید
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست علنی در جلسه نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی و ارزیابی نحوه اجرای سال اول قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا،‌ حسین سیمایی، وزیر علوم در صحن مجلس گفت: در مجموع ۷۶ درصد برنامه‌ها در سال اول انجام شده، ۱۴ درصد وابسته به سایر دستگاه‌ها و ۱۰ درصد نیز در حال اجراست. در حوزه آموزش طبق ماده ۹۳، برنامه‌ آموزشی مهارتی باید ۴۰ درصد به سهم کل آموزش اختصاص یابد.

وی افزود: ۱۲ آیین‌نامه باید در دولت یا وزارت علوم تصویب می‌شد که هر ۱۲ مورد در موعد مقرر قانونی به تصویب رسید. سه آیین‌نامه نیز مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است که تدوین آن توسط وزارت علوم انجام شده و اکنون در مرحله بررسی در شورا قرار دارد.

سیمایی تصریح کرد: یک آئین‌نامه مهم، آیین‌نامه ارتقا است. به همکاران هیئت علمی افتخار می‌کنم که حدود ۱۵۰۰ صفحه سند پشتیبان و ۲۰۰۰ نفر ساعت کار این آئین‌نامه را بازنگری کردند و حداقل دو فصل بسیار مهم به آن افزوده شد؛ یکی فصل فناوری برای رشته‌های مهندسی و علوم پایه، و دیگری فصل تأثیرگذاری اجتماعی برای علوم انسانی، اجتماعی و هنر، تا دیگر ارتقا صرفاً منوط به مقاله نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا