آیا تبلیغ روی تلویزیون شهری واقعاً مؤثر است؟

آیا تبلیغ روی تلویزیون شهری واقعاً مؤثر است؟
موضوعی مهم و پر بحث در بین صاحبان کسب و کار این است که آیا هزینه برای تبلیغات صرفه اقتصادی دارد یا نه؟ سوال مهمی که برای اکثر فعالان در این حوزه پیش می‌آید این است که "آیا هزینه‌های که برای تبلیغ روی تلویزیون شهری می‌کنم واقعاً برمی‌گردد؟ " پاسخ به این سوال متفاوت است و برخی می‌گویند فروششان چندین برابر شده، اما در مقابل برخی افراد می‌گویند هیچ تغییری ندیده‌اند.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، موضوعی مهم و پر بحث در بین صاحبان کسب و کار این است که آیا هزینه برای تبلیغات صرفه اقتصادی دارد یا نه؟ سوال مهمی که برای اکثر فعالان در این حوزه پیش می‌آید این است که "آیا هزینه‌های که برای تبلیغ روی تلویزیون شهری می‌کنم واقعاً برمی‌گردد؟" پاسخ به این سوال متفاوت است و برخی می‌گویند فروششان چندین برابر شده اما در مقابل برخی افراد می‌گویند هیچ تغییری ندیده اند. اما دلیل این تفاوت بین جواب‌‌ها چیست و چرا نتیجه متفاوت در بین کسب و کارها حاصل شده است؟

روش اجرا اصلی‌ترین دلیلی است که باعث ایجاد این تفاوت می‌شود. تبلیغات بازدهی بالایی دارد ولی در صورتی که درست استفاده نشود هزینه بی فایده به حساب می‌آید. برای اینکه سرمایه خود را در یک تبلیغات اصولی با تلویزیون شهری خرج کنید؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

منظور از تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری ابزاری برای نمایش تبلیغات در سطح شهر به حساب می‌آید. تی وی شهری در واقع نوعی رسانه محیطی دیجیتال است که قابلیت‌‌های متعددی در پخش محتوای تبلیغاتی دارد. ویژگی‌‌های منحصر به فرد تلویزیون شهری مراکز تفریحی، امکان پخش ویدیو، تصویر متحرک و پیام‌‌های تبلیغاتی را در مناطق پرتردد فراهم می‌کند. جلب توجه بالا و انتقال پیام در چند ثانیه تفاوت اصلی تی وی شهری با تابلو‌‌های ثابت به حساب می‌آید.

چرا تبلیغ روی تلویزیون شهری مؤثر می‌تواند باشد؟

تبلیغ بر روی تلوزیون شهری به دلیل جلب توجه بیشتر، فرصت دیده شدن برند را چندین برابر می‌کند. کیفیت بالای این نمایشگر‌‌های تبلیغاتی باعث طول عمر طولانی مدت آن‌‌ها می‌شود. می‌توان گفت این تلویزیون‌‌های تبلیغاتی، تا چندین سال قابلیت استفاده دارند و هزینه‌‌های تبلیغاتی را به شدت کاهش می‌دهند. از دیگر مزایای استفاده از تلویزیون شهری برای تبلیغات محیطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلب‌توجه بالاتر نسبت به تابلو‌های معمولی:

نمایش تصاویر متحرک و نورپردازی با کیفیت بالا، توجه افراد را حتی در محیط‌‌های شلوغ به سمت تابلو تبلیغاتی دیجیتال جلب می‌کند.

مناسب برای برندینگ و آگاهی از برند:

ابعاد بزرگ تلویزیون شهری باعث می‌شود که اسم برند در ذهن مخاطب حک شود. این موضوع باعث می‌شود که برندینگ و شناخت برند در مدت زمان کوتاهی برای کسب و کار‌‌های نوپا اتفاق بیافتد.

دیده شدن توسط افراد در حال تصمیم‌گیری خرید:

دیدن تبلیغات برند در سطح شهر باعث می‌شود تا در تصمیم گیری افراد به صورت لحظه ای برای خرید تاثیر بگذارد. در نتیجه این تبلیغ، احتمال خرید از برند و فروشگاه نزدیک به این تبلیغات پخش شده بالاتر می‌رود.

امکان نمایش پیام‌‌های متنوع و پویای تبلیغاتی:

بدون نیاز به هزینه برای چاپ و نصب مجدد، به راحتی می‌توان پیام‌‌های مختلفی از تلویزیون شهری پخش کرد. نمایش تبلیغات متنوع در ساعات مختلف روز به راحتی در این شیوه تبلیغاتی امکان پذیر است.

چرا بعضی تبلیغات در تلویزیون شهری نتیجه نمی‌دهند؟

موفقیت را نمی‌توان به تمامی کمپین‌‌های تبلیغاتی برگزار شده با تلویزیون شهری تعمیم داد. در برخی موارد تبلیغات با این نمایشگر‌‌ها هم بی نتیجه می‌مانند و بر روی موفقیت برند تاثیری نمی‌گذارند. در اینجا تخصص و تجربه است که حرف اول را می‌زند. اجرای نادرست کمپین تبلیغاتی، به طور مستقیم موفقیت بازاریابی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سه اشتباه رایجی که می‌تواند یک تبلیغ موفق را به مرز بی اثری و نادیده گرفته شدن بکشاند:

انتخاب اشتباه موقعیت نمایشگر

نصب نمایشگر در موقعیت اشتباه و محلی که دیده نمی‌شود؛ میزان بازدهی پیام تبلیغاتی را به شدت پایین می‌آرود. اگر نمایشگر در مسیر کم تردد یا زاویه دید نامناسب قرار گیرد؛ نمی‌تواند تاثیری بر روی مشتری به جای بگذارد.

عدم توجه به کوتاه بودن و گیرایی پیام تبلیغاتی

پیام‌‌های تبلیغاتی نمایش داده شده در تلویزیون شهری باید کوتاه و گیرا باشند. مخاطبان این تبلیغات رهگذران و سرنشینان خودرو‌‌ها هستند و زمان طولانی برای خواندن متن‌‌های طولانی تبلیغاتی ندارد. پیام‌‌های طولانی و مبهم برای مخاطب در چند ثانیه قابل درک نیستند.

انتخاب مدت زمان و تکرار نامناسب تبلیغ

تکرار هدفمند و استمرار داشتن در نمایش تبلیغ، کلید اصلی موفقیت تبلیغات محیطی به حساب می‌آید. اگر تبلیغ فقط چند بار در روز پخش شود یا زمان پخش آن در ساعات کم تردد باشد، احتمال دیده شدن کاهش می‌یابد.

تجربه برند‌های موفق از تبلیغ با تلویزیون شهری چیست؟

برای برندهای موفق جهانی، تبلیغات در سطح شهر تنها به معنی نمایش اسم برند نیست. استفاده از تلویزیون شهری برای این کسب و کار‌ها بخشی از استراتژی جامع برندینگ آن‌ها به حساب می‌آید. تبلیغات و بازاریابی مستمر، یکی از ویژگی‌‌های اصلی برند‌‌های موفق در سطح جهان است. در تمامی روز‌‌های سال شما اسم برند‌‌های موفق را بر روی بیلبورد‌‌های سطح شهر می‌بینید.

ویژگی مشترک اغلب این پروژه‌‌های موفق در این است که از نمایشگر‌‌های با کیفیت بالا و پیام تبلیغاتی خلاقانه استفاده کرده‌اند. پیام تبلیغاتی کوتاه، نصب در محل مناسب و تکرار هدفمند تبلیغات مثلث موفقیت یک پروژه تبلیغاتی را می‌سازند. این رسانه‌ها فراتر از یک معرفی ساده محصول یا خدمات عمل می‌کنند و تجربه جدیدی برای مخاطب ایجاد می‌کنند.

تلویزیون شهری تبلیغاتی

تجربه‌های موفقیت با تلویزیون شهری در ایران

محبوبیت این نمایشگر‌ها برای تبلیغات محدود به کشور‌های پیشرفته نمی‌شود و امروزه در ایران نیز از تلویزیون‌های شهری برای تبلیغات استفاده می‌شود. مجموعه دیاکو یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع نمایشگر‌های دیجیتال و تلویزیون‌های شهری است. سابقه طولانی این مجموعه و بهره گرفتن از تجربیات متخصصان و کارشناسان در این حوزه، باعث تولید محصولات با کیفیت بالا شده است. دیاکو ال ای دی در سرتاسر کشور پروژه‌های تبلیغاتی موفقی اجرا کرده است. چند نمونه از پروژه‌های دیاکو:

  • نمایشگر منعطف برند لافارر در هایپر استار ارم تهران
  • بیلبورد دیجیتال میدان فتح تهران
  • ویدئو وال فضای داخلی در استدیو صدا و سیمای اهواز
  • ویدئو وال برای شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی شیراز
  • تلویزیون شهری میدان مرکزی در گنبد کاووس
  • بیلبورد شهری در ایرانشهر

چگونه می‌توان تبلیغ پربازده روی تلویزیون شهری اجرا کرد؟

صرف هزینه و اجاره نمایشگر در محل‌‌های شلوغ تنها به معنی موفقیت کمپین تبلیغاتی نیست. هر تبلیغی در سطح شهر به یک تبلیغ موفق تبدیل نمی‌شود. از نکات مهمی که می‌توان ‌تبلیغات محیطی را به تبلیغاتی با بازدهی بالا تبدیل کرد؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب لوکیشن‌‌های پرتردد
  • طراحی پیام تبلیغاتی کوتاه با سناریوی مشخص و دعوت مخاطب برای خرید و مراجعه حضوری به فروشگاه
  • بررسی بازخورد مخاطبان و تست کردن میزان جلب توجه پیام تبلیغاتی، اصلاح و بهینه سازی در صورت نیاز
  • سنجش نتیجه و بررسی آمارها

تلویزیون شهری چهار راه

رسیدن به موفقیت با ‌تبلیغات محیطی موثر

اگر قصد تبلیغ دارید و می‌خواهید اشتباهات برند‌های دیگر را تکرار نکنید، می‌توانید بر اساس نوع کسب‌وکارتان تبلیغات محیطی مناسبی انتخاب کنید. در مسیر این تصمیم گیری، می‌توانید از مشاوره‌‌های تخصصی و رایگان مجموعه دیاکو بهره ببرید. این مجموعه بیش از دو دهه سابقه در امر تولید انواع نمایشگر‌‌های تبلیغاتی و تلویزیون شهری با کیفیت بالا دارد. برای رسیدن به موفقیت کاری و رقابت با برند‌های نام آشنا، همین الان اسم برند خود را در سطح شهر معرفی کنید.

انتهای رپورتاژ آگهی

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا