دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تداوم توزیع فراوان شکر در بورس کالا/ 40درصد شکر عرضه شده در انتظار خریدار

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ازعرضه روزانه و فراوان شکر در بازار توسط این شرکت خبر داد و افزود: اکنون بازار شکر اشباع‌شده و بخشی از شکر عرضه‌شده مشتری ندارد.
کد خبر : 101080

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی، حسن عباسی معروفان با اعلام این خبر و با تاکید بر توزیع شکر و برنج جهت تنظیم بازار در طول سال توسط این شرکت، اظهارکرد: پس از عرضه شکر در ماه مبارک رمضان تحت عنوان طرح ضیافت رمضان، بلافاصله عرضه شکر در بورس کالا توسط این شرکت و شرکتهای زیر مجموعه نیشکر جنوب ایران شدت گرفت و اکنون هیچ مشکلی در بازار شکر وجودندارد، چراکه موجودی این شرکت جوابگوی تقاضای بازار به هر میزان است.


عباسی معروفان افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران در ماه مبارک رمضان مقدار 31 هزار تن شکر را در 31 استان کشور تحت عنوان طرح ضیافت رمضان، توسط فروشگاههای تعاونی و زنجیره‌ای برای تامین نیاز مردم توزیع کرده است.


معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به افزایش مصرف شکر در ماههای گرم سال افزود: همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن فصل تابستان، نیز توزیع شکر از ناحیه این شرکت به منظور تنظیم بازار با قوت ودر بیشترین مقدار در بورس کالا کالا انجام گرفته و جوابگوی تمامی نیازهای مصرفی مردم و صنف و صنعت کشور است.


وی اعلام کرد: طی 10 روز گذشته نیز حدود 65 هزارتن شکر در بورس کالا برای استفاده عموم متقاضیان به ویژه بخش صنف و صنعت عرضه شده است، که فقط 60درصد آن فروش رفته و برای 40 درصد آن متقاضی و خریدار وجود نداشته است.


عباسی معروفان، با اشاره به نبود خریدار برای شکرهای عرضه شده، شایعات مربوط به کمبودو گرانی شکر در بازار را کذب محض خواند و تصریح کرد: عده‌ای سودجو و دلال با طرح اینگونه شایعات دروغین درصد القای کمبود این کالا در جامعه هستند، تا از این طریق هم مجوز واردات شکر دریافت کنند و هم با بالابردن قیمت در بازار، سودهای کلان به جیب بزنند.


معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به ذخایر و موجودی کالاهای اساسی کشور به ویژه درکالای شکر، که در بیشترین مقدار در انبارهای این شرکت ذخیره سازی شده و در گستره‌ی جغرافیایی کشور به وفور توزیع می‌شود، تاکید کرد: علاوه بر توزیع شکر در بورس، این شرکت، برای مصارف کارخانجات بزرگ صنعتی کشور نیز عرضه شکر خارج از بورس را نیز در دستور کار دارد و پاسخگوی تمام نیازهای صنف و صنعت است.


عباسی معروفان با نکوهش اقدام سودجویان برای بی‌ثبات جلوه دادن بازار کالاهای اساسی و پرمصرف کشور، تصریح کرد: متاسفانه سودجویان و دلالان به دنبال آشفته کردن بازار شکر کشور هستند و از این طریق افزایش تصنعی قیمت بازار را دامن میزنند.


وی به آمار میزان شکر عرضه شده در بورس کالا و فروش مستقیم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اشاره وعنوان کرد: طی ماههای اخیر مستند به اسناد و شکر موجود در بازار،مقدار 120 هزار تن شکر توسط این شرکت عرضه و توزیع شده است، بعلاوه اینکه موجودی انبارهای شکر کشور به لحاظ ذخایر استراتژیک درشرایط بسیارمطلوب قرار دارد.


معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان تاکید کرد: مردم و اصناف مطمئن باشند که شرکت بازرگانی دولتی ایران با رصد بازار، وظیفه و ماموریت تنظیم بازار کالاهای اساسی و بخصوص شکر را به نحو مطلوب انجام می‌دهد و دولت هیچگونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و عرضه شکرمورد نیاز بازار کشور ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته