دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1395 - 14:02

تهدید کره شمالی: با زندانیان آمریکایی مطابق با مقررات جنگی رفتار می‌شود

کره شمالی اعلام کرد، پس از قرار گرفتن نام رهبر این کشور در لیست سیاه تحریم های حقوق بشری واشنگتن، تنها کانال ارتباطی با دولت آمریکا را قطع کرده و اعلام کرده است که با شهروندان آمریکایی که در این کشور بازداشت هستند، مطابق با مقررات جنگی رفتار خواهد کرد.
کد خبر : 101068

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد، به ایالات متحده گفته که پس از قرار گرفتن نام کیم جونگ اون رهبر این کشور در لیست سیاه واشنگتن به اتهام نقض حقوق بشر، تنها کانال ارتباطی بین دو کشور را که در مقر سازمان ملل در نیویورک قرار داشت قطع کرده است.


خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، همه مسائل مربوط به ایالات متحده، از جمله رسیدگی به وضعیت شهروندان آمریکایی بازداشت شده در این کشور، تحت مقررات «حقوق جنگ» انجام خواهد گرفت.


این اقدام، جدیدترین نشانه از تشدید تنش‌ها بین آمریکا و پیونگ یانگ است. پس از آنکه آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که اقدام به استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک کره جنوبی می‌کنند، پیونگ یانگ روز دوشنبه تهدید کرد که «واکنشی فیزیکی» به این اقدام نشان خواهد داد.


پس از اعلام تحریم‌های واشنگتن علیه کیم جونگ اون، کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی شدیدترین واکنش خود به «اعلام جنگ» آمریکاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته