دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1395 - 13:54
محمد سالاری تاکید کرد:

رفع مشکلات شهروندان مناطق 17 و 18 با توافق شهرداری تهران و راه‌آهن

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اختلافات شهرداری تهران و راه‌آهن کشور باید با تشکیل کمیته‌ای مورد بررسی قرار گیرد و رفع شود.
کد خبر : 101032

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران که با حضور مدیرعامل راه‌آهن کشور به منظور بررسی مشکلات مربوط به عبور راه‌آهن از مناطق 17 و 18 برگزار شد با اشاره به موضوعات مطرح شده در‌خصوص اختلافات شهرداری تهران و راه‌آهن گفت: این مساله دغدغه شهروندان و اعضای شورا است، بنابراین در مورد اختلافات این‌چنینی که بین سازمان‌ها، دولت و شهرداری تهران وجود دارد باید شورای شهر به‌عنوان پارلمان محلی مداخله کند تا تدبیری برای رفع آن اندیشیده شود.


وی ادامه داد: اساسا تا‌کنون این مساله در ذهن شکل گرفته بود که وجود خط‌ آهن و ایستگاه‌های آن در سطح شهر مختص به ایران است و در دیگر کشورها وجود ندارد، اما امروز با گزارشی که ارائه شد مشخص شد که در دیگر کشورها و کشورهای پیشرفته نیز ایستگاه‌های قطار در شهر وجود دارد.


سالاری با اشاره به صحبت‌های معاون شهرسازی شهردار تهران افزود: با توجه به سخنان آقای پشمچی‌زاده مشخص است که شهرداری مشکلی برای همکاری با راه‌آهن ندارد و راه‌آهن نیز همچنین، اما اختلاف بر سر قیمت است که طبق بررسی‌های شهرداری و کارشناسان آن قیمتی تعیین شده که راه‌آهن با آن مخالفت کرده است.


این عضو شورا در پایان تاکید کرد: باید مسئولیت به عهده کمیسیون عمران قرار گیرد تا با تشکیل کمیته‌ای و معرفی کارشناسان و بررسی دقیق‌تر قیمت‌ها را به هم نزدیک کنند و توافقات لازم انجام گیرد تا مشکلات زودتر رفع شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته