دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1395 - 11:59
راستگو در صحن علنی شورای شهر خواستار شد:

راه‌آهن اجازه تغییر کاربری خطوط ریلی تهران به تبریز را صادر کند

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به معضلات ناشی از عبور خطوط راه‌آهن در مناطق 17 و 18 گفت: راه آهن با صدور اجازه تغییر کاربری عرصه‌های آزاد شده این خطوط مشکل را حل کند.
کد خبر : 100983

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر پس از اظهارات مدیرعامل راه‌آهن در خصوص مشکلات ناشی از عبور خطوط ریلی در مناطق 17 و 18 به بازدیدهای مکرر خود از این دو منطقه اشاره و اظهار کرد: امیدواریم معضلات و چالش‌های شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این منطقه مرتفع شود.


وی مهم‌ترین نگرانی خانواده‌ها و به ویژه مادران در این دو منطقه را پیش از انتقال خطوط به زیر زمین مخاطرات ناشی از عبور قطار برای کودکان عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز فضای ناامن شهری را پس از انتقال خطوط شاهدیم به گونه‌ای که بنا‌بر گفته شهروندان خانواده‌ها جرات نمی‌کنند فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه بفرستند.


راستگو با بیان اینکه عبور خطوط راه‌آهن تهران - تبریز و تهران - اهواز امنیت روانی مردم را سلب کرده است، گفت: مدیریت شهری تهران طی سال‌های گذشته به دنبال تبدیل تهران به عنوان شهر دوست‌دار کودک بوده و حتی این موضوع در بلیت‌های حمل ونقل نیز درج شده اما متاسفانه علی‌رغم تاکید بر بهبود وضعیت کودکان شرایط مناسبی را در این دو منطقه به دلیل ناامنی ایجاد شده برای کودکان شاهد نیستیم.


عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تقاضا کرد: با صدور اجازه تغییر کاربری عرصه آزاد شده به شهرداری هر چه سریع‌تر این فضای ناامن را امن کنند.


وی در پایان با طرح این پیشنهاد که می‌توان هزینه خروج بخش منتقل نشده به زیر زمین را از طریق تهاتر و ارائه خدمات شهرداری به شرکت راه‌آهن تامین کرد، افزود: شهرداری بارها آمادگی خود را به منظور ساماندهی عرصه آزاد شده و تبدیل آن به فضای سبز اعلام کرده و بهتر است در جلسه امروز با تعیین زمان مشخص این مشکل دیرینه منطقه 17 و 18 برای همیشه حل شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: الهه راستگو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته