هنگام مفقود شدن کارت ملی و شناسنامه چه باید کرد؟
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان ثبت احوال، از آنجایی که به یابنده مدارک هویتی – کارت شناسایی ملی و شناسنامه توصیه شده است که آن را به صندوق پست انداخته و یا به یکی از ادارات ثبت احوال تحویل دهد افرادی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده است میتوانند پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی در مدت زمان معقولی میتوانند ابتدا مستمرا به دو سامانه sabteahval.ir و postyafteh.post.ir مراجعه و در خصوص مدرک هویتی مفقود شده خود جستوجو کنند.
با فراهم شدن امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه مفقود شده در پورتال الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور، روزانه دهها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستوجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت میگیرد.
در صورتی که براساس گزارش سامانههای مذکور مدرک مورد نظر پیدا شده باشد، باید حسب مورد به اداره پست یا به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ثبت احوال اعلام می شود مراجعه کرده و آن را دریافت کنند. اما چنانچه جستوجوی مدارک مفقودی در زمان معقولی بینتیجه باشد، افراد باید برای دریافت شناسنامه المثنی یا ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
انتهای پیام/