دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آرش حیدری*

وجدان‌های بیدار اجتماعی در عذاب

در پی به گلوله بستن محیط‌بانی دیگر در دنا، آرش حیدری فعال محیط زیست و دبیر کانون رسانه شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک یادداشتی کوتاه منتشر کرد.
کد خبر : 100802

به گزارش خبرنگار آنا، در متن یادداشت حیدری آمده است: در حالی که فضای عمومی جامعه در چند هفته گذشته تحت تأثیر حمله شکارچیان غیرقانونی به محیط‌بانان حیات وحش و میراث فرهنگی کشور به شدت ملتهب بود و حجم عظیمی از فضای مجازی، سایت‌ها و گروه‌های اجتماعی اختصاص به این حوادث تلخ و ناگوار داشت، وجدان‌های بیدار اجتماعی را به سختی عذاب می‌داد.


خبر غم‌انگیز و دردناک زخمی شدن یکی دیگر از «محیط‌بانان دنا» در ضلع شمالی این قلعهٔ زیبا به نام جواد عمادی آن‌هم از سوی شکارچیان مسلح غیرقانونی و با سلاح جنگی کلاشینکف و ظاهراً بی‌خیالی برخی از مسئولان باعث شده تا تأمین امنیت محیط و محیط‌بانان و مظلومیت این قشر دلسوز و حافظ منافع عموم در حال و آینده با سرب داغ و گلوله آتشین داده شود.


اما آیا به‌راستی قانون و مقررات و نهادهای ذی‌ربط کارایی لازم در مقابل تعدی و تجری متجاهران را ندارند و آیا بروز چنین فجایع دردناکی نمی‌تواند پایه‌های نظم اجتماعی جامعه را لرزان کند و امید و اعتماد مردم را به ورطهٔ نابودی کشاند و آیا موسم تغییرات اساسی قوانین محیط‌بانی و قانون مجازات اجتماعی و زاویه دید قانون‌گذار نسبت به سرمایه‌های ملی و بین‌المللی نظیر میراث فرهنگی، حیات طبیعی، حیات‌وحش و... فرا نرسیده است و آیا بروز این‌گونه قانون‌شکنی و دهن‌کجی به نظم اجتماعی جامعه نمی‌تواند آینده‌ای تاریک را نصیب ما کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته