دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1395 - 09:10
در گفت‌و‌گو با آنا؛

کیانوش رستمی: رکوردگیری از وزنه‌برداران‌ اشتباه بود/ داشتن شغل حداقل خواسته ورزشکار است

نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان گفت: کار رکوردگیری از وزنه برداران در این زمان اشتباه محض بود و من آن را انجام نمی دهم.
کد خبر : 100714

کیانوش رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره وضعیت فعلی‌اش گفت: «‌خدا را شکر تمرینات را خوب پیش می‌برم و تا بازی های المپیک با همین روند ادامه می‌دهم. باتوجه به اینکه من تمریناتم را به صورت شخصی دنبال می‌کنم بنابراین هر زمان که نیاز باشد فشار تمرینات را بالا می‌برم و هر وقت احساس کنم بدنم توانایی‌اش پایین آمده فشار تمرینات را کم می‌کنم.»


وی ادامه داد: «خوشبختانه شرایط خوبی دارم و با توجه به اینکه در مسابقات جام فجر هم توانستم رکورد جابه‌جا کنم به بازی های المپیک و کسب نتیجه دلخواه بسیار امیدوار هستم.»


قهرمان وزنه برداری جهان در پاسخ به اینکه مانند سایر ملی‌پوشان وزنه برداری، او هم رکوردگیری می کند یا خیر، عنوان کرد: «‌به هیچ عنوان من در این مدت باقی مانده تا المپیک رکورد نمی زنم. این کار در فاصله کمتر از یک ماه مانده به المپیک بسیار اشتباه است چرا که از نظر حرفه ای هیچ ورزشکاری کمتر از یک ماه مانده به مهمترین مسابقات جهان حرکات انتحاری انجام نمی دهد. بنابراین من هم نیازی نمی بینم در این مدت همچین کاری انجام دهم.»


رستمی در مورد رکوردشکنی سهراب مرادی هم عنوان کرد: «‌سهراب سال گذشته هم همین رکورد را زد و با رکورد امسالش تغییری نداشت. سال گذشته به دلیل مسئله دوپینگ و اینکه جواز حضور در المپیک را به دست نیاورده بود در تمرینات این رکورد را می‌زد. با توجه به تمرینات پرفشاری که در یک و سال گذشته داشت و این رکورد هم سال گذشته زده بود بنابراین دور از دسترس نبود که باز هم این رکورد را تکرار کند. امیدوارم تا المپیک هم به پختگی کامل برسد و نتیجه ای دلخواه‌اش را کسب کند.»


رستمی در پاسخ به اینکه در المپیک ریو هم برنامه‌ای برای شکستن رکورد دنیا دارد یا خیر، گفت: «هدف اصلی من این است که پرچم ایران را به اهتزاز درآورم و بعد به فکر رکوردشکنی باشم. البته من در مسابقه‌های جام فجر 4 حرکت انجام دادم و سبک کار کردم. هنوز در یک ضرب و دو ضرب جا داشت که وزنه‌های بیشتری را بزنم اما وقتی رکورد دنیا عوض شد دیگر لزومی نداشت که بیشتر از این وزنه بزنم و این اتفاق باید کم کم رخ دهد.»


نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان در مورد مصوبه استخدام قهرمانان المپیکی در هیات وزیران گفت: «‌جای خوشحالی دارد که بالاخره زمان آن رسید که به ورزشکاران هم اهمیت بدهند. حداقل چیزی که برای یک ورزشکار مهم است داشتن یک شغل است که بتواند آینده‌اش را تضمین کند و دغدغه مالی نداشته باشد. زمانی که ورزشکار همه عمر و جوانی‌اش را برای ورزش کردن می‌گذارد باید مسئولان فکری هم برای دوران پس از قهرمانی او کنند. از وزیر ورزش و دکتر روحانی تشکر می کنم که به فکر ورزشکاران و‌ آینده آنها بودند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته