دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1395 - 14:05

سفارت آمریکا در سودان جنوبی تخلیه شد

همزمان با افزایش درگیری‌ها در سودان جنوبی و کشته شدن یک صلح‌بان چینی سازمان ملل متحد در این کشور، آمریکا سفارت خود در جوبا را تخلیه کرد.
کد خبر : 100691

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، آمریکا به دنبال تشدید تنش‌ و درگیری‌ها در پایتخت سودان جنوبی که به کشته شدن چند نفر از جمله حافظ صلح چینی سازمان ملل متحد شد، کارکنان غیرضروری خود در سفارت سودان جنوبی را خارج کرد.


شبکه سی‌ان‌ان گزارش کرد: «وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که اوضاع امنیتی در جوبا، پایتخت سودان جنوبی در روز گذشته (یکشنبه) با شدید شدن درگیری‌ها میان نیروهای دولت و مخالفان به حالت هشدار رسیده است.»


شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه‌ای که روز یکشنبه پشت درهای بسته برگزار شد، درباره حمله به غیرنظامیان و مجموعه‌های سازمان ملل متحد در سودان جنوبی ابراز خشم و شگفت‌زدگی کرد. همچنین شورای امنیت درباره جرائم جنگی در این کشور هشدار داد.


شورای امنیت همچنین از مقام‌های این کشور خواست تا کنترل بیشتری روی نیروهای این کشور اعمال و از گسترش خشونت‌ها جلوگیری و همچنین خود را به اجرای مفاد آتش‌بس و توافق صلح متعهد کنند.


بنا بر این گزارش، درگیری‌ها در این منطقه از روز پنج‌شنبه گذشته آغاز شد و روز شنبه، درست در محوطه بیرون ساختمان سازمان ملل متحد تبادل آتش انجام شد.


سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد کشته شدن یک صلح‌بان چینی را در این درگیری‌ها تأیید کرده است. علاوه بر این، یک صلح‌بان چینی دیگر و یک افسر از روآندا نیز به شدت زخمی شده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته