از تجوید و صداسازی تا تدریس نوین و تلاوت؛ اساتید قرآن دانشگاه آزاد بندرعباس در کارگاه تخصصی مجهز شدند
به گزارش خبرنگار آنا، کارگاه توانمندسازی مدرسان درس «انس با قرآن کریم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و با حضور مدرسان این درس با هدف ارتقای سطح علمی و مهارتی اساتید در حوزههای روش تدریس، تجوید و روانخوانی قرآن کریم انجام شد.
کارشناس مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس تبیین کرد: کارگاه تخصصی توانمندسازی مدرسان درس «انس با قرآن کریم» با هدف ارتقای کیفیت تدریس و غنیسازی تجربه آموزشی دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به کار خود پایان داد.
لیلا تیزرو متذکر شد: کارگاه توانمندسازی مدرسان درس «انس با قرآن کریم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برنامهریزی و به مدت سه روز، در دو نوبت صبح و عصر در محل این دانشگاه برگزار شد.

کارشناس مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به اهداف این کارگاه توضیح داد: برنامهریزی برای ارتقای مستمر و منظم سطح علمی و مهارتی استادان، یک اولویت مهم در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه است و این کارگاه با همکاری کانون قرآن و عترت استان و با بهرهگیری از اساتید مجرب حوزه قرآن، طراحی و اجرا شد.
وی افزود: استادان این دوره شامل ناصر جعفرزاده و محسن زینلی تختی از مدرسان برجسته و مسلط در حوزه علم قرائت و تجوید بودند که محتوای آموزشی غنی و کاربردی را به شرکتکنندگان ارائه کردند.
تیزرو، محورهای اصلی کارگاه توانمندسازی مدرسان درس «انس با قرآن کریم» را شامل «روشهای نوین تدریس»، «آموزش عملی تجوید و روانخوانی قرآن کریم» و «تبادل تجربیات موفق در تدریس» دانست و تشریح کرد: از دیگر اهداف کلیدی این کارگاه، ایجاد انگیزه و ارائه ایدههای خلّاقانه به مدرسان برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان به فعالیتهای قرآنی، تمرین عملی قواعد تجویدی بر مبنای اصول صداسازی، رفع اشکالات مدرسان و همچنین آشنایی با سبکهای مختلف تلاوت قرآن کریم بود.
کارشناس مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کارگاههایی گامی موثر در راستای عمقبخشی به آموزش قرآن کریم در دانشگاه و تربیت نسلی انسیافته با این کتاب آسمانی است، امیدوارم شاهد تداوم این برنامهها در ترمهای آینده باشیم.
انتهای پیام/


