دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1395 - 12:54
گزارشی از نخستین واحد دانشگاهی استان سمنان

اینجا؛ دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است ...

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سال ۱۳۶۱ به عنوان یکی از نخستین واحدهای دانشگاهی کشور تاسیس شد.
کد خبر : 100644

به گزارش خبرنگار آنا، این دانشگاه به تدریج در همه زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فضاهای لازم فیزیکی و نیز نیروی انسانی متخصص به پیشرفت‌های چشمگیری نائل آمد، به طوری که رتبه اول طرح‌های پژوهشی در استان سمنان یکی از ده‌ها شاخصه اصلی آن است.



در این بین با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش پیگیر و مجدانه مدیران و کارکنان و اعضای هیات علمی خدوم و زحمتکش این واحد دانشگاهی، امروز دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود مفتخر است که به عنوان نخستین واحد دانشگاهی استان سمنان، دارای قبولی متعدد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کار‌شناسی ارشد و دکتری و نیز آزمون تخصص پزشکی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، دولتی و دیگر موسسات آموزش عالی بوده که این خود گویای سطح بالای آموزش و پژوهش در این مجموعه علمی بزرگ است.



در کنار مجموعه عظیم این واحد دانشگاهی، بیمارستان یکصد تختخوابی خاتم الانبیا (ص) وابسته به این دانشگاه با محیطی زیبا و چشم نواز به خدمت رسانی در امور درمان مردم و آموزش پزشکی می‌پردازد.



در مجموعه بیمارستان خاتم الانبیاء مرکز بیماری‌های خاص به عنوان تنها مرکز در استان سمنان نیز ارائه دهنده خدمات خاص درمانی برای آن دسته از بیمارانی است که سال‌ها بود برای درمان خود رنج سفرهای طولانی را تحمل می‌کردند. اما امروزه با راه اندازی این مرکز پیشرفته گامی موثر در درمان این‌گونه بیماران برداشته شده است.



دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بر‌تر در شاخص‌های ایران و بین المللی:


دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بر اساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بار‌ها و بار‌ها بین ده دانشگاه آزاد بر‌تر ایران در معیار آموزش، پژوهش، بین الملل و دیگر شاخص‌ها و اول در استان سمنان و حتی استان‌های همجوار قرار گرفته به طوریکه همه ساله آمار موفقیت‌های روزافزون آن در زمینه‌های یاد شده مبین حرکت روبه جلوی مجموعه بزرگ واحد دانشگاهی شاهرود است.



این دانشگاه در بین یکصد دانشگاه و موسسه آموزش عالی بر‌تر کشور، در برترین‌های رنکینگ گروه تحقیقات جهانی سایماگو نیز قرار گرفته است.


رتبه بر‌تر پژوهش در سطح کشور و استان سمنان هم توسط دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از دیگر وجوه تمایز این مجموعه علمی است.


دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با دارا بودن قریب به ۸۰۰ کارمند و عضو هیات علمی، اکنون صد‌ها رشته در مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصی و یک رشته پزشکی دارد که در این شاخص نیز یکی از واحدهای دانشگاهی مطرح در کل کشور است.



این دانشگاه از سال‌ها پیش مسائل فرهنگی را نیز سرلوحه کاری خود قرار داده است و همواره در این امور پیشرو بوده و در برپایی برنامه‌های مشارکتی در سطح شهرستان شاهرود و استان سمنان گام‌های موثری برداشته است تا شعار علم و ایمان را در جایگاهی مثل دانشگاه عملی نماید.


دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ۱۱۰ هزار متر مربع فضای مسقف آموزشی، پژوهشی، ورزشی، درمانی و فرهنگی دارد که بدین ترتیب کاملا نسبت استاندارد فضا به دانشجو در آن رعایت شده است.


وجود دو خوابگاه ملکی بزرک با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر با آخرین امکانات رفاهی در فضایی آرام باعث شده است تا همه دانشجویان متقاضی دختر از این امکانات استفاده نمایند و دانشگاه هیچ محدودیتی در ارائه خوابگاه ندارد.


مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز شامل زمین چمن استاندارد فوتبال و مجوعه مسقف آن شامل زمین بسکتبال، والیبال، کشتی، ژیمناستیک، تیراندازی، تکواندو و ورزش‌های رزمی و سالن بدنسازی مجهز و منحصر به فرد جایگاهی برای اوقات استراحت کارکنان و استادان و استفاده دانشجویان برای گذراندن واحد درسی تربیت بدنی و تمرین تیم‌های مربوطه به دانشگاه است.


سایت‌های مجهز کامپیو‌تر و اینترنت در دسترس وای فای در محیط‌های دانشگاه به همراه ۵ کتابخانه تخصصی و عمومی در همه دانشکده‌ها، وجود هزاران جلد کتاب برای استفاده علاقمندان و آزمایشگاههای تخصصی و کارگاههای درسی که بعضی از آن‌ها به بیرون از دانشگاه نیز خدمات ارائه می‌کنند از دیگر امکاناتی است که در اختیار همه دانشجویان، اساتید و کارکنان قرار گرفته است.



یکی از دغدغه‌های همیشگی خانواده‌ها برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی مساله شهریه دانشجوی‌شان است که در این رابطه نیز این دانشگاه با اختصاص انواع وام‌های تحصیلی از قبیل شهریه در حین تحصیل و بعد از فراغت از تحصیل، ازدواج، اجاره مسکن و... همواره در کنار خانواده‌ها بوده و از این بابت فرزندشان را با کمترین دغدغه می‌توانند برا ادامه تحصیل روانه مهد علم و فرهنگ کنند.


دانشگاه باید مامنی باشد برای دغدغه‌های روزانه دانشجویان تا این محیط را همواره دوست و یار و همدم خود بدانند، بنابراین مرکز مشاوره و سلامت از دیگر خدماتی است که سال‌هاست در داخل دانشگاه راه اندازی شده و در ابعاد روحی و جسمی با حضور کارشناسانی مجرب، دانشجویان را یاری می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته