دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1395 - 10:19

پسر بن لادن: انتقام خون پدرم را از آمریکا می‌گیرم

پسر اسامه بن لادن رهبر القاعده در یک پیام صوتی آنلاین تهدید کرده که انتقام کشته شدن پدرش را از ایالات متحده خواهد گرفت.
کد خبر : 100578

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام وبسایت اینتلیجنت گروپ، حمزه بن لادن در این فیلم 21 دقیقه‌ای با عنوان «ما همه بن لادن هستیم» قول داده است که مبارزه شبه‌نظامیان جهانی علیه ایالت متحده را ادامه دهد.


حمزه گفت: «ما مبارزه و هدف‌گیری شما را در کشورتان و خارج از آن برای دست‌یابی به حق مردم فلسطین، افغانستان، سوریه، عراق، یمن، سومالی و دیگر مسلمین جهان و نجات آنها از ظلم شما ادامه خواهیم داد. این انتقامی بابت شخص بن لادن نیست، این انتقام ملت‌های اسلامی از کسانی است که می‌خواهند اسلام را شکست دهند.»


اسامه بن لادن در سال 2011 در عملیاتی از سوی کماندوهای آمریکایی در پاکستان کشته شد. این ضربه، شدیدترین ضربه به پیکارجویان عضو القاعده از از زمان حملات 11 سپتامبر 2001 به حساب می‌آید.


اسناد کشف شده از مخفیگاه بن لادن نشان می‌داد که او در سال آخر عمرش تلاش می‌کرد تا به همراه دستیارانش القاعده را تحت رهبری فرزندش حمزه، مجددا انسجام بخشد.


حمزه بن لادن که اکنون در میانه دومین دهه زندگیش به سر می‌برد، پیش از حملات 11 سپتامبر به همراه پدرش در افغانستان به‌سر می‌برد و پس از حمله آمریکا به این کشور به پاکستان نقل مکان کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته