فعال سیاسی و منتقد سینما

جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ نماد ثبات فرهنگی و پیشتازی محور مقاومت

جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ نماد ثبات فرهنگی و پیشتازی محور مقاومت
کارشناس سینما جشنواره چهل‌ودوم فیلم کوتاه تهران را نمادی از آرامش و ثبات فرهنگی و هنری ایران پس از جنگ ۱۲ روزه خواند و بر نقش آن در نمایش عمق استراتژیک فرهنگی کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا ، امیرحسین جوانشیر در برنامه «به وقت گفت‌و‌گو» با اشاره به آغاز جشنواره چهل‌ودوم فیلم کوتاه تهران، اظهار داشت: این جشنواره با شعار «خردمحوری و اندیشه‌ورزی» به دبیری بهروز شعیبی در پردیس سینمایی ایران‌مال آغاز به کار کرده و تا دوم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اهمیت بین‌المللی این رویداد، خاطرنشان کرد: این نخستین جشنواره‌ای است که پس از جنگ ۱۲ روزه به صورت رسمی و بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود و نمادی از آرامش و ثبات فرهنگی و هنری ایران است.

این فعال سیاسی و منتقد سینما با رد تبلیغات دشمنان مبنی بر انزوای ایران، تصریح کرد: جشنواره امسال تبدیل به نمادی از ثبات فرهنگی و پیشتازی محور مقاومت شده است. استقبال خودجوش فیلمسازان جوان و علاقه‌مندان در روز نخست، صحنه‌های زیبایی از نشاط و حضور گسترده مردم را به نمایش گذاشت که نشان می‌دهد ایران از عمق استراتژیک فرهنگی فعالی برخوردار است.

جوانشیر در رادیو گفت‌و‌گو با اشاره به بخش ویژه محور مقاومت در این دوره از جشنواره، به آثاری که در خصوص جنگ ۱۲ روزه ساخته شده‌اند، اشاره کرد و افزود: از میان آثار منتخب، می‌توان به فیلم‌های پویش فیلم‌سازی «وطن به روایت من» با عناوینی، چون «رؤیای یک صدا»، «خون افتخاری»، «پایان ماندگی»، «رنگ نخل» و «چیز‌هایی مثل همیشه نبود» اشاره کرد که مربوط به بخش محور مقاومت و دفاع مقدس هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فیلم‌های کوتاه می‌توانند در فضای رسانه‌ای امروز جهان جایی برای خود باز کنند، گفت: همه سلایق و نحله‌های فکری مختلف با دیدگاه‌های گوناگون در جشنواره حضور دارند و اغلب آثار از سوی نیرو‌های جوان و تازه‌نفس سینمای ایران عرضه شده است. همچنین آثاری از کشور‌های دیگر در جشنواره حضور دارند که زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند.

این کارشناس سینمایی با بیان اینکه جا داشت بیش از این از ظرفیت جشنواره برای طرح حقانیت ایران و محور مقاومت استفاده شود، تصریح کرد: مدیران فعلی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در حد بضاعت خود تلاش کرده‌اند و باید دید در روز‌های آینده آثار این رویکرد چگونه در جشنواره جلوه‌گر می‌شود.

جوانشیر در پایان با اشاره به ضعف‌های موجود در حمایت از فیلمسازان جوان، خاطرنشان کرد: ضعف‌های موجود بیشتر به مدیریت دولتی سینما مربوط می‌شود که از حداکثر ظرفیت‌های موجود استفاده نکرده است. این مسئله به سیاست‌گذاری و بودجه نهاد‌های فرهنگی بازمی‌گردد و انتظار داریم نهاد‌هایی مانند وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، حمایت بیشتری از فیلمسازان جوان دغدغه‌مند محور مقاومت و ارزش‌های اسلامی به عمل آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا