دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1394 - 10:29

یونسی درگذشت پیشوای مذهبی آشوریان را تسلیت گفت

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در پیامی درگذشت پیشوای مذهبی آشوریان ایران را تسلیت گفت.
کد خبر : 10052

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، متن پیام علی یونسی به این شرح است:


«إن الذین آمنوا والذین هادوا والنصاری والصابئین من آمن بالله والیوم الآخر وعمل صالحا فلهم أجرهم عند ربهم ولا خوف علیهم ولا هم یحزنون(بقره/62)


درگذشت رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری، مرحوم پاتریک ماردنخای چهارم را به همه مسیحیان ایران، خصوصا آشوریان و کلیسای شرق آشوری، تسلیت می‌گویم.


وقتی عالم و دانشمندی از جهان مادی چشم فرومی‌بندد، بر مردم آن دیار و سرزمین آسیبی می‌رسد که هیچ امری جایگزین آن نتواند شد و امروز نیز عالم وارسته و روحانی برجسته‌ای از آشوریان جهان به دیار باقی شتافت که جامعه آشوری ایران را عزادار و مصیبت‌زده کرد.


اینجانب رحلت پیشوای مذهبی و پدر معنوی آشوریان ایران را به همه عاشقان و مؤمنان مسیحی تسلیت می‌گویم و از درگاه پروردگار متعال، برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.


علی یونسی»


روز گذشته هفتم فروردین ماه، یوناتن بت کلیا، دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پاتریک ماردنخای چهارم رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری درگذشت.


اسقف ماردنخا منشأ خدمات فراوانی برای آشوریان از جمله با احداث مدرسه شرق آشوری واقع در خیابان کمالی جنب بیمارستان لقمان‌الدوله، ساخت کلیسای حضرت مریم در ارومیه و احداث کلیسای حضرت مریم در تهران واقع در خیابان سرباز (برادران باباخانلو) بود. فعالیت‌های وی همگی جنبه خیرخواهانه و انسان‌دوستانه برای تمامی ایرانیان داشت. اسقف ماردنخای چهارم، اسقف ایران به‌شمار می‌آمد و در سال 1342 به تابعیت ایران درآمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته