زارع عنوان کرد؛

فراتر از کلاس درس: نقش حیاتی فعالیت‌های هنری در سلامت روان دانشجویان

فراتر از کلاس درس: نقش حیاتی فعالیت‌های هنری در سلامت روان دانشجویان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان گفت: فعالیت‌هایی نظیر داستان‌خوانی و قصه‌گویی، جشن‌های فرهنگی و مسابقات هنری یا سخنرانی‌ها و دیگر برنامه‌های فرهنگی موجب می‌شود جامعه دانشگاهی ضمن دریافت انگیزه برای حضور فعالانه در دانشگاه به دور از بحران‌ها بتوانند از نظر ذهنی و فکری به آرامش برسند.

به گزارش خبرنگار آنا، نشست هم‌اندیشی «همسنگران فرهنگی» دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه، استادان «مشاور فرهنگی، تربیتی و کانون‌ها» در سالن اجلاس مرحوم استاد محمدحسین نخبه‌الفقهایی به میزبانی حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این نشست با تأکید بر ضرورت پیوستگی فعالیت‌های علمی و آموزشی استادان به تشریح اهمیت فعالیت‌های فرهنگی استادان و نقش آنها در امیدآفرینی در بدنه جامعه دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی موجب ایجاد حس هویت و تعلق در جامعه می‌شود و این یعنی فرصت خوبی فراهم می‌سازد تا اعضای جامعه باهم تعامل و ارتباط صحیح و خردمندانه داشته باشند.

مهدی زارع در ادامه توضیح داد: فعالیت‌هایی نظیر داستان‌خوانی و قصه‌گویی، جشن‌های فرهنگی و مسابقات هنری یا سخنرانی‌ها و دیگر برنامه‌های فرهنگی موجب می‌شود جامعه دانشگاهی ضمن دریافت انگیزه برای حضور فعالانه در دانشگاه به دور از بحران‌ها بتوانند از نظر ذهنی و فکری به آرامش برسند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان هم با اشاره به گستره زیرمجموعه‌های حوزه فرهنگی و دانشجویی با وجود کمبود شدید نیروی انسانی تشریح کرد: جنس فعالیت‌های این حوزه از جنس کار جهادی است و موفقیت‌های به دست آمده نتیجه مجاهدت‌های شبانه‌روزی همکاران خدومی است که بی‌هیچ چشمداشتی خود را وقف این عرصه کرده‌اند.

میثم مصدق با اشاره به جایگاه منیع و شخصیت استادان به عنوان همسنگران عرصه فرهنگ و یکی از اقطاب اثرگذار در هدایت قلوب دانشجویان و جهت‌دهی ظرفیت جوانان بر انتقال تجربیات موفق استادان در زمینه تربیت اعتقادی، اجتماعی و تربیتی تأکید کرد.

عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان ضمن بیان مفاد بخشنامه‌های دستورالعمل استاد مشاور فرهنگی- تربیتی، طرح تجربه‌نگاری و نحوه تشکیل حلقه مباحثاتی با برشمردن نمونه‌هایی از اقدامات بدیع فرهنگی، توجه به سلیقه و نیاز مخاطب را در انجام برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها ضروری دانست و خواستار همکاری استادان مشاور در احیای مرکز مشاوره دانشگاه و برگزاری دوره‌های مشاوره‌ای شد.

در ادامه، استادان حاضر در جلسه ضمن طرح سوالات خود، پیشنهادهایی را درباره برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی، ایجاد مشوّق‌هایی برای اساتید فعال فرهنگی نظیر اردو‌های خانوادگی، تداوم این نشست‌ها به‌منظور رصد نقاط قوت و ضعف از طریق سامانه بافر ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا