دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1395 - 19:07

معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان : جوانان عامل اصلی ترویج صلح در جهان هستند

معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان موثرترین برای معرفی کشورها و عامل اصلی ترویج صلح در جهان هستند.
کد خبر : 100465

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنابه نقل از وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا رستمی با بیان اینکه جوانان بهترین سرمایه و عامل برای ارتباط گیری موثر و کارآمد برای معرفی کشور و نشر دهنده فرهنگ کشورشان هستند، اظهارکرد: حضور درعرصه‌های بین الملی می‌تواند به دیپلماسی عمومی و انتقال تجربه و درنهایت صلح و امنیت منجر شود.


وی افزود:‌ اجلاس جهانی جوانان در روسیه بستر مناسبی برای انتقال تجربه‌ها و تحکیم مناسبات بود.


رستمی یادآور شد: پس ازاجلاس جوانان خزر در سال 93 روسیه و اجلاس جوانان خزر درسال 94 ایران و به وی‍ژه بعد از به فرجام رسیدن برجام، ارتباطات بهتری با سازمان جوانان روسیه و رئیس آژانس فدرال جوانان روسیه دست پیدا کردیم.


وی درباره سازمان جوانان روسیه، گفت: به دلیل بازسازی و به کارگیری از نیروهای جوان، متخصص، نخبه در بخش‌های مختلف و جذب استعدادها و اندیشه‌ها و توانمندی‌های جوان کشور روسیه به مرور، این سازمان نقش موثر و قوی در گسترش اهداف دیپلماسی عمومی کشور روسیه شده است.


رستمی با اشاره به اینکه مهمترین برنامه این سازمان تقویت سیاست ورزی صحیح درمیان جوانان است، افزود: این تمرین مطابق با سیاست نظام جهانی است و البته حضور جوانان و این اجلاس هیچ ارتباطی با سیاست داخلی کشورها ندارد و بخشی از سیاست و دیپلماسی عمومی جوانان است.


معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان درباره این اجلاس گفت: این اجلاس در3 ماه تابستان جاری با حضور50 هزار نفر از جوانان کشورهای مختلف برگزار می‌شود و هرهفته موضوعی در دستور کار قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به تفاهم نامه‌ای امضا شده بین طرف ایرانی و روسی، اظهارکرد: یکی ازبرنامه‌های مهم هفته پیش امضای این تفاهمنامه بود، که می‌تواند مقدمه‌ای بر گسترش ارتباطات دو سویه، منظم، مداوم و درچارچوب های مشخص بین دو کشور قرار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته