دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1395 - 16:45

تحلیلگر اسرائیلی: 130 هزار موشک به‌طور دقیق می‌توانند تل‌آویو و حیفا را هدف قرار دهند

روزنامه هاآرتص اسرائیل در گزارشی نوشت به دنبال ناتوانی دستگاه دفاعی اسرائیل در مواجهه با موج حملات دشمن ازجمله حزب‌الله لبنان، نامیدی زیادی در رژیم و میان مسئولان اسرائیلی و همچنین در ارتش به وجود آورده است.
کد خبر : 100464

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، عاموس هارئیل، تحلیلگر امور نظامی روزنامه هاآرتص اسرائیل در گزارشی به نقل از افسران عالی‌رتبه ارتش اسرائیل نوشت که موشک‌هایی که تعداد آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، منبع اصلی قدرت حزب‌الله لبنان است.


افسران عالی‌رتبه ارتش اسرائیل گفتند: «سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود بر برد موشکی این موشک‌ها که می‌توانند هر نقطه‌ای از اسرائیل را هدف قرار دهند، تاکید کرد و گفت که تعداد موشک‌های حزب‌الله با این قابلیت افزایش یافته است که این موضوع، جای نگرانی دارد.»


به گفته افسران بخش اطلاعات نظامی اسرائیلی، حزب‌الله علاوه بر این موشک‌ها به تجربه‌ای می‌بالد که از جنگ سوریه به دست آورده است. وجود افسران روس و ایرانی در سوریه به آن‌ها این امکان را داده است که توانایی فنی و نظامی خود ار ارتقا دهند و هماهنگی گسترده‌ای میان نیروی هوایی، بخش‌های نظامی و اطلاعاتی داشته باشند.


هاآرتص در این گزارش به نقل از برخی منابع خاص، نوشت: «ارتش اسرائیل تاکنون موفق نشده است راهبرد خود را برای بازدارندگی دشمن در جنگ‌های مستقیم بیابد، بنابراین می‌کوشد تا آخرین روز جنگ کاتیوشا شلیک کند. چنین موضوعی، نامیدی زیادی در رژیم و میان مسئولان اسرائیلی و همچنین در ارتش به وجود آورده است.»


وی در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: «جنگ دوم لبنان به‌طور ناراحت‌کننده‌ای شکست خورد. ایران در سال‌های اخیر به افزایش تعداد موشک‌ها و بمب‌ها در منطقه کمک کرده است و طبق گزارش دستگاه اطلاعاتی اسرائیل، حدود 130 هزار موشک به‌طور دقیق می‌توانند تل‌آویو و حیفا را هدف قرار دهند. این موضوع تاکنون نتانیاهو را از بررسی حمله به ایران بازداشته است.»


به اعتقاد این تحلیلگر اسرائیلی، یکی از دلایل پرهیز از حمله، بازداندگی دوجانبه است. باوجود این، اسرائیل حجم سلاحی که حزب‌الله در اختیار دارد و توان آن‌ها در شلیک روزانه 1500 موشک و بمب در جبهه داخلی و همچنین امکان هدف قرار دادن پایگاه‌های استراتژیک (نیروگاه‌ها، زیرساخت‌ها و فرودگاه‌ها) و ناتوانی دستگاه دفاعی در مواجهه با موشک‌ها را درک کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته