آغاز سال تحصیلی با هم‌فکری و هم‌گرایی؛ دانشگاه آزاد لنجان در مسیر تحول علمی

آغاز سال تحصیلی با هم‌فکری و هم‌گرایی؛ دانشگاه آزاد لنجان در مسیر تحول علمی
جلسه هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با حضور اعضای هیئت علمی، دستیاران آموزشی و استادان مدعو با محور تبیین راهبرد‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در سال تحصیلی جدید برگزار شد. در این نشست، سیدمسعود داودی رئیس دانشگاه بر هم‌افزایی فکری، برنامه‌ریزی منسجم و نقش تعیین‌کننده استادان در مسیر تعالی واحد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار آنا از لنجان، جلسه هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی، دستیاران آموزشی و استادان مدعو در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

سیدمسعود داودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در این نشست با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و قدردانی از تلاش‌های مستمر استادان و کارکنان، هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را «گفت‌وگویی سازنده برای تصمیم‌سازی علمی و ارتقای کیفیت دانشگاه» عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید نقطه‌عطفی در مسیر رشد دانشگاه است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد لنجان در دوره تازه فعالیت خود، نیازمند انسجام مدیریتی، همکاری درون‌سازمانی و تبیین دقیق مأموریت‌ها در بخش‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است. ما باور داریم که توسعه واقعی از درون کلاس‌های درس و از همفکری استادان آغاز می‌شود.

داودی افزود: کریمانه‌ترین مدل مدیریت، شنیدن صدا و دغدغه اعضای هیئت علمی است. هیچ برنامه‌ای بدون مشارکت فکری به نتیجه نمی‌رسد و این‌گونه جلسات فرصتی است برای شکل‌دهی برنامه‌هایی جامع و اجرایی در مسیر تعالی دانشگاه.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با اشاره به برنامه‌های این واحد در سال جدید تحصیلی اظهار کرد: تمرکز ویژه‌ای بر ارتقای کیفیت آموزش، سامان‌دهی فرآیند‌های پژوهشی و توجه به کاربست نتایج علمی در صنایع منطقه خواهیم داشت. دانشگاه آزاد لنجان باید به نهادی اثرگذار در توسعه شهرستان تبدیل شود.

در ادامه این نشست، نرگس عطریان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تأکید بر نقش محوری استادان در بسترسازی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، گفت: اکنون زمان آن است که هر استاد، شناسنامه‌ای علمی و فرهنگی برای خود تدوین کند تا مسیر رشد فردی و سازمانی به‌وضوح قابل ارزیابی باشد. این اقدام، علاوه بر ایجاد انگیزه، پیوند مستقیمی میان توانمندسازی استادان و کیفیت آموزش برقرار می‌کند.

وی از برنامه‌ریزی دوره‌های توانمندسازی فرهنگی و حرفه‌ای برای استادان و کارکنان در طول سال تحصیلی خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی، ترویج گفت‌و‌گو‌های اندیشه‌ورزانه و تقویت مشارکت استادان در رویداد‌های فرهنگی، از جمله برنامه‌های پیشِ‌روست که می‌تواند انسجام محیط دانشگاه را دوچندان کند.

عطریان با اشاره به اهمیت نقش استادان در ایجاد فضای اخلاق‌مدار گفت: فعالیت فرهنگی زمانی ثمربخش است که در پیوند با آموزش و رفتار روزمره شکل گیرد. هر عضو هیئت علمی سفیر فرهنگ دانشگاه است و این نگاه، باید در تمام سطوح تعاملات آموزشی و دانشجویی نهادینه شود.

این نشست با گفت‌وگویی صمیمی و تعاملی میان اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه ادامه یافت و با جمع‌بندی نکات مطرح‌شده توسط ریاست دانشگاه به‌منظور تدوین برنامه عملیاتی نیمسال جاری به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا