دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1395 - 16:30

سرقت خودروهای روشن برای سرقت وسایل داخل خودرو/ مالباختگان برای شکایت به پلیس مراجعه کنند

مرد جوان با دیدن خودروهایی روشن که صاحب آن پشت فرمان نبودند، خودروها را سرقت می‌کرد. او سوار بر خودروهای سرقتی، کیف رانندگان خانم را از داخل خودروهایشان به سرقت می‌برد. متهم جوان بعد از سرقت خودروها با صاحبانشان تماس می‌گرفت و به آنها عنوان می‌کرد در صورت دریافت وجه نقد خودروهایشان را تحویل می‌دهد.
کد خبر : 100384

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ساعت 19:30 دقیقه 14 اردیبهشت امسال سرقت خودرویی به کلانتری 146 حکیمیه اعلام شد. به دنبال این خبر، ماموران راهی محل شده و در تحقیقات مالباخته گفت: 7 بعد از ظهر، سوار ماشین از پارکینگ ‌خارج شدم و به قصد بستن در‌ پارکینگ‌، لحظه‌ای از ماشین سمندم پیاده شدم که ناگهان فردی حدودا 30 ساله که در حال عبور از کوچه بود، سوار خودروام شد و آن را سرقت کرد.


همزمان با انجام اقدامات پلیسی ‌برای کشف خودرو مسروقه و ثبت سابقه ‌سرقت خودرو سمند سفیدرنگ‌ در سیستم جامع پلیس آگاهی‌، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارق خودرو طی تماس تلفنی با مالباخته‌، در ازای بازپس دادن خودرو درخواست مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان پول نقد کرده است‌.


مالباخته با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در این خصوص به کارآگاهان گفت‌: کلیه مدارک خودرو به‌همراه سایر مدارک شناسایی‌ام‌ داخل خودرو قرار داشت و سارق از طریق آنها موفق به پیدا کردن شماره تماسم‌شده است. سارق طی تماس تلفنی‌، از من درخواست مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان کرده و برای دریافت این مبلغ شماره عابربانکی را به من داده است تا پول را به این حساب واریز کنم‌.


کارت بانکی در دست دوست فراری


کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی با شناسایی صاحب حساب عابر بانک‌، به تحقیق از این فرد پرداختند‌؛ صاحب حساب پس از اطلاع از موضوع سرقت خودرو و تلاش سارق خودرو برای اخاذی از مالباخته‌، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت‌: ‌‌یکی از دوستانم به‌نام ارسلان نزد من آمد و گفت ‌به تازگی از شهرستان به تهران آمده و بواسطه تمام شدن پول‌هایش قرار است تا اعضای خانواده‌اش‌، برایش پول واریز کنند.‌ به این بهانه از من خواست تا کارت عابربانک خود را برای مدتی در اختیارش بگذارم تا پس از دریافت پول‌، کارت را برگرداند اما پس از دریافت کارت عابربانک از وی اطلاعی ندارم و من نیز بواسطه اینکه پولی‌ داخل حساب خود نداشتم‌، پیگیر این موضوع نشدم‌.


با توجه به اظهارات صاحب حساب در خصوص هویت ارسلان و بهره گیری از اطلاعات موجود از مجرمین سابقه‌دار در پلیس آگاهی‌، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه سرقت به‌نام ‌ارسلان‌ شدند‌.


خودروی سرقتی با پلاک سرقتی


تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه 23 اردیبهشت امسال، ‌مأمورین گشت انتظامی در محدوده فلکه اول تهرانپارس به ‌‌خودرو سمند سفیدرنگ پارک شده‌ داخل یکی از کوچه‌های فرعی مشکوک شده‌، در بررسی شماره پلاک خودرو اطلاع پیدا کردند که پلاک مذکور متعلق به‌ خودرو سمند پژو 206 است که پلاک آن 18 اردیبهشت در محدوده میدان هروی‌، سرقت شده بود‌.


در ادامه بررسی‌های سایر ارکان هویتی خودرو سمند کشف شده‌، مأمورین اطلاع پیدا کردند که خودرو سمند کشف شده دارای سابقه سرقت در پایگاه چهارم پلیس آگاهی است که در منطقه حکیمیه سرقت شده است .


همزمان با کشف خودرو سمند مسروقه‌، ‌سرقت خودرو پژو پارس ‌در منطقه تهرانپارس به مأمورین اعلام شد که دقیقا به همان شیوه و شگرد سرقت خودرو سمند‌، سرقت شده بود‌.


بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه سرقت خودروی پژو 405 به کلانتری 146 حکیمیه اعلام شد. مالباخته درخصوص سرقت خودرواش گفت:‌یکی از بچه محل‌های قدیمی به‌نام‌‌ ارسلان ‌را به صورت کاملا اتفاقی در حوالی جاجرود مشاهده و او را سوار ماشین کردم. در بین مسیر برای خرید مقداری خوراکی‌‌، از ماشین پیاده شدم که ناگهان ارسلان اقدام به سرقت ماشین کرد و از محل متواری شد.


سرقت‌های سریالی از زنان


در ادامه 5 خرداد امسال، سرقت خودرو از مقابل در پارکینگ به کلانتری 146 اعلام شد که طی آن سارق با وجود تلاش مالباخته برای جلوگیری از سرقت خودرو اقدام به سرقت ‌خودرو سواری رانا ‌کرده و صاحب خودرو را به فاصله 15 متر‌ روی زمین کشیده و نهایتا با سرقت خودرو از محل متواری شده بود‌.


با حضور مأمورین کلانتری در محل سرقت و انجام بررسی‌های میدانی‌، مأمورین موفق به شناسایی خودرو مسروقه پژو 405 نقره‌ای ‌شدند که بنا بر اظهارات مالباخته‌، سارق از آن پیاده و در ادامه اقدام به سرقت خودرو وی‌ کرده بود‌.


با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم آگاهی و احتمال انجام سرقت جدید توسط ‌ارسلان‌‌، تصاویر وی به رؤیت مالباخته رسید که بلافاصله ارسلان توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت‌.


همزمان با کشف خودرو پژو 405 نقره‌ای‌ و در بازرسی از داخل خودرو‌، تعدادی مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از خانم‌ها کشف شد‌.


با شناسایی صاحب مدارک شناسایی و حضور آنها در پایگاه چهارم آگاهی و انجام تحقیقات مشخص شد که تمامی این خانم‌ها توسط راننده یک‌ خودرو پژو 405 نقره‌ای مورد سرقت کیف دستی حاوی وجه نقد و مدارک شناسایی قرار گرفتند‌.


یکی از خانم‌ها در خصوص نحوه سرقت کیف دستی‌اش به کارآگاهان گفت‌: 4 خرداد امسال، قصد داشتم تا با خودرو وارد پارکینگ محل سکونت خود در محدوده فلکه اول تهرانپارس شوم که ناگهان راننده ‌‌خودرو پژو نقره‌ای در یک لحظه اقدام به سرقت کیف دستی‌ام از روی صندلی شاگرد راننده کرد و به سرعت از محل متواری شد‌.


دستگیری حین قرار با مالباخته


درحالی که بررسی‌ها حکایت از آن داشت که تمامی این سرقت‌ها توسط ارسلان رخ داده است، سرقت خودروی ال 90 در محدوده فلکه دوم تهرانپارس به پایگاه چهارم آگاهی اعلام شد.با شناسایی تصویر ‌ارسلان ‌توسط مالک خودرو ال 90 و به جهت دستگیری وی‌، بلافاصله اجرای طرح مهار در محدوده تهرانپارس در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و همزمان‌، مشخصات خودرو ال 90 مسروقه نیز در اختیار کلانتری‌های مناطق شرق تهران قرار می‌گیرد‌.


همزمان با اجرای طرح مهار و در کمتر از چند ساعت از سرقت خودرو ال 90‌، کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی اطلاع پیدا کردند که ارسلان قصد اخاذی دو میلیون تومانی از مالک خودرو ال 90 را دارد که با انجام اقدامات پلیسی محل تردد وی در منطقه مشیریه شناسایی و سرانجام در حین تردد با خودرو ال 90 شناسایی‌، با شلیک چندین تیر هوایی دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد‌.


سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی‌، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ‌، با اعلام این خبر گفت‌:‌ با دستگیری متهم و دعوت از مالباختگانی که در زمان سرقت با سارق مواجه شده بودند‌، ‌ارسلان ‌توسط تمامی آنها مورد شناسایی قرار گرفت و متهم با صدور قرار قانونی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است‌.


مالباختگان شکایت کنند


رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان این خبر اعلام داشت‌: ‌‌با توجه به شیوه و شگرد متهم در سرقت خودروها و استفاده متهم از خودروهای مسروقه در ارتکاب سایر جرایم بویژه کیف قاپی و زورگیری‌، از شکات و مالباختگانی که توسط تک سرنشین خودروهای سواری بویژه ال 90‌، پژو پارس‌، پژو 405 و سمند مورد سرقت قرار گرفته و یا خودروهای آنها به این شیوه و شگرد سرقت شده دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان، بالاتر از بیمارستان رسالت، خیابان ابوذر غفاری، جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته