دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1395 - 13:48
همزمان با آغاز فصل جدید فعالیت‌های حمل و نقلی پایتخت صورت می‌گیرد؛

افزایش ۱۵۰ هزار نفری ظرفیت ناوگان ریلی پایتخت با ورود ۴۳ واگن جدید

همزمان با آغاز فصل جدید فعالیت‌های حمل و نقلی پایتخت، ۴۳ واگن جدید مترو طی مراسم ویژه‌‌ای، ظهر دوشنبه ۲۱ تیر از کارخانه واگن سازی متروی تهران در جنوبی‌ترین نقطه شهر وارد خطوط ریلی پایتخت می‌‌شود.
کد خبر : 100351

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه با اضافه شدن این 43 واگن، ظرفیت ناوگان ریلی پایتخت بالغ بر 150 هزار نفر افزایش می‌یابد، گفت: به عبارتی با ورود واگن‌های جدید، ظرفیت جا به جایی سامانه ریلی پایتخت 5 درصد اضافه می‌شود.


وی افزود: با اضافه شدن 7 قطار جدید، بخشی از کمبودهای ناوگان ریلی پایتخت کاسته شده و سرفاصله حرکت قطارها در برخی خطوط مترو، اندکی کاهش می‌‌یابد که این اتفاق به فاصله 10 هفته تا آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مراکز آموزشی، می‌‌تواند قدری از مصائب مسافران مترو را کاهش دهد.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از گسترش حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه مترو به عنوان یکی از اصلی ‌ترین سیاست‌‌‌های مدیریت شهری و در عین حال یکی از مهم‌ ترین مطالبات شهروندان نام برد و تأکید کرد: تکمیل خطوط 6 و 7 مترو و نیز خط متروی فرودگاه حضرت امام (ره) از اولویت‌های مهمی است که در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار دارد.


به گزارش شهرنوشت، حسینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سهم مترو از جا به ‌جایی‌‌های روزانه تهران حدود 15 درصد است، خاطرنشان کرد: با توسعه خطوط و افزایش ظرفیت مترو و بر اساس قوانین بالادستی، در نظر داریم سهم مترو به عنوان وسیله نقلیه‌ای آرام، ارزان و ایمن و در عین حال دوستدار محیط زیست و منطبق با آموزه ‌های اقتصاد مقاومتی را در جا به‌ جایی‌ های روزانه به تدریج به 35 درصد افزایش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب