رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی:

تحول در خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد با پاسخ به صدها هزار درخواست بدون نیاز به حضور در دانشگاه

تحول در خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد با پاسخ به صدها هزار درخواست بدون نیاز به حضور در دانشگاه
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از پاسخ به بیش از 704 هزار درخواست دانشجویی از طریق سامانه «حامی» بدون نیاز به مراجعه حضوری خبر داد و گفت: بیشترین میزان مشارکت مربوط به واحد الکترونیکی، استان مرکزی و استان تهران بوده است.

به گزارش خبرگزاری آنا، حامد حسن‌پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، در سی‌ودومین شورای دانشگاه آزاد اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، با اشاره به عملکرد سامانه «حامی» گفت: تاکنون 704 هزار و 335 درخواست دانشجویی بدون نیاز به حضور در دانشگاه پاسخ داده شده است.

وی افزود: بیشترین درصد مشارکت دانشجویان در ارسال درخواست از طریق «پیشخوان درخواست‌های دانشجویی» مربوط به واحد مستقل الکترونیکی، استان مرکزی و استان تهران بوده است.

حسن‌پور با بیان اینکه «گواهی اشتغال به تحصیل»، «امور انتخاب واحد» و «درخواست سنوات تحصیلی» از جمله پرتکرارترین موضوعات دانشجویی است، اظهار کرد: بیشترین حجم درخواست‌ها از اسفندماه ۱۴۰۳ تاکنون، در بازه زمانی ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد سال جاری ثبت شده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با اشاره به اهداف طرح «حامی دانشجو» گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح، کارسنجی و ارزیابی کیفیت عملکرد کارکنان دانشگاه است. در این زمینه شاخص‌هایی مانند مدیریت فرآیند، کارایی، کیفیت پاسخگویی، مهارت حل مسئله و بازخورد دانشجویان مورد بررسی آماری در یکی از واحد‌های نمونه قرار گرفته است.

وی درباره قابلیت‌های فعلی سامانه «حامی» توضیح داد: در این سامانه امکاناتی نظیر مشاهده محتوای درخواست‌ها، پنل مدیریت برای حامیان و کارگزاران پشتیبان، داشبورد مدیریتی برای معاونان باشگاه پژوهشگران و فضای اختصاصی پاسخگویی برای حامیان طراحی شده است. همچنین مسیر ثبت، ارسال و پاسخ به درخواست‌ها برای دانشجویان قابل مشاهده است.

حسن‌پور با تأکید بر بهبود فرآیند پاسخگویی به درخواست‌ها تصریح کرد: برای افزایش دقت و سرعت پاسخ‌ها، قالب‌های پیشنهادی پاسخ در پیشخوان درخواست‌ها طراحی و پیاده‌سازی شده است تا ضمن رعایت استاندارد‌های مکاتبات اداری، رضایت دانشجویان نیز افزایش یابد.

وی در پایان از رؤسای استان‌ها و واحد‌های دانشگاهی خواست تا با هدایت و آشنا کردن دانشجویان جدید به فرآیند ثبت درخواست‌ها، نظارت مستمر بر سامانه حامی داشته باشند و با استفاده از مشوق‌های لازم، انگیزه کارکنان اداری و حامیان دانشجو را افزایش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا