سردار نائینی: در دفاع مقدس ۱۲ روزه، رسانهها روایت نبرد را از دشمن پس گرفتند
به گزارش خبرگزاری آنا، در آیینی با حضور حجتالاسلام والمسلمین عبدالله حاجیصادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، سردار فرجیانزاده معاون هماهنگکننده نمایندگی ولیفقیه در سپاه و سردار علیمحمد نائینی معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران، از «اتاق وضعیت جنگ» و «استودیو جدید رسانهای سپاه» رونمایی شد. در این مراسم همچنین از جمعی از معاونین و مدیران روابط عمومی نیروهای پنجگانه سپاه در جنگ ۱۲ روزه توسط نماینده ولی فقیه در سپاه تقدیر به عمل آمد.
سردار علیمحمد نائینی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، بهویژه شهید چوبداری، معاون روابط عمومی سپاه استان البرز، نقش رسانهها در جنگ اخیر را راهبردی و تعیینکننده توصیف کرد و گفت: امروز رسانهها فقط گزارشگر جنگ نیستند، بلکه به بازیگران اصلی و اثرگذار میدان نبرد تبدیل شدهاند. این نقش پیچیده، حرفهای و چندبعدی است و بر شکلدهی افکار عمومی و ساخت روایت درست از جنگ متمرکز است.
وی با اشاره به عملکرد جبهه رسانهای در «دفاع مقدس ۱۲ روزه» افزود: «رسانهها در سه محور کلیدی یعنی تقویت روحیه ملی، افزایش روحیه رزمی و مقابله با عملیات روانی دشمن نقشآفرین بودند. در سه مقطع پیش از جنگ، حین نبرد و پس از آن نیز رسانهها روایت بازدارندگی، انسجام و پیروزی ملت ایران را به نمایش گذاشتند.
سخنگوی سپاه با بیان اینکه «در طول جنگ، هیچگاه صدا و تصویر رسانه ملی قطع نشد» گفت: معاونت روابط عمومی سپاه در بحبوحه جنگ، دو عملیات رسانهای بزرگ با عنوان وعده صادق ۳ و بشارت فتح را در قالب ۱۹ بیانیه و ۲۲ موج رسانهای مدیریت کرد و روایت جنگ را در اختیار گرفت. روایت دقیق، بهموقع و منسجم رسانهها توانست شوک اولیه جنگ را به اعتمادبهنفس ملی تبدیل کند.
سردار نائینی حمله دشمن به ساختمان صداوسیما را «نشانه درماندگی و شکست قطعی در جنگ روایتها» دانست و از ایستادگی رسانه ملی تقدیر کرد و گفت: از پایداری مجاهدانه و مؤمنانه سرکار خانم امامی بهعنوان نماد ایستادگی رسانه ملی و همه همرزمانمان در صداوسیما صمیمانه قدردانی میکنیم.
انتهای پیام/


