دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1394 - 10:09

کشف شواهد افسردگی کمک‌خلبان آلمانی ایرباس 320 در بازرسی از منزلش

آندریاس لوبیتز، کمک‌خلبان آلمانی ایرباس 320، بیماری روحی داشت اما افسردگی خود را پنهان کرده بود.
کد خبر : 10034

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از سی‌ان‌ان، آندریاس لوبیتز، کمک‌خلبان هواپیمای مسافربری جرمن وینگز دچار افسردگی مزمن بوده است. به نوشتۀ روزنامه آلمانی «بیلد»، او در سال ۲۰۰۹ دچار افسردگی مزمن شده و پس از آن به مدت چند ماه تحت درمان قرار داشته است.


به گفته دادستانی آلمان، لوبی‌تر از پزشک خود برای دریافت مرخصی استعلاجی گواهی داشت و پلیس هنگام جست‌وجوی آپارتمان این کمک خلبان در دوسلدورف، نسخه پاره آن را پیدا کرده است. این مرخصی استعلاجی شمال روز پرواز نیز بوده‌ است.


یکی از همسایگان این کمک‌خلبان در این باره می‌گوید: «من واقعا از اتفاقی که افتاده ناراحت هستم. انسان‌های زیادی جان خود را به خاطر یک‌ نفر که افسرده بوده و می‌خواسته خودش را از بین ببرد، از دست داده‌اند. او جان ۱۵۰ نفر را گرفته است. این اتفاق وحشتناک است و نمی‌توانم باور کنم یک نفر چنین کاری سر بزند.»


بنا به گفته مقامات شرکت هواپیمایی جرمن وینگز، این کمک خلبان به مدت چند ماه نیز دوره آموزش خلبانی‌اش را ترک کرده بوده و در سال ۲۰۱۳ به استخدام این شرکت هواپیمایی درآمده است.


دادستانی آلمان اعلام کرده است که آندریاس لوبیتز، کمک‌خلبانی که منجر به سقوط هواپیمای جرمن وینگز شد، بیماری خود را از روسا و همکارانش در این شرکت هواپیمایی آلمانی پنهان کرده بود.


دادستانی آلمان همچنین گفت که پلیس در بازرسی‌های خود نامه اعتراف به خودکشی یا هیچ شواهدی که نشان دهد این کمک خلبان گرایش‌های سیاسی و مذهبی داشته است، پیدا نکرده است.


پیش‌تر در جریان تحقیقات روشن شده بود که آندریاس لوبیتز دوره آموزش‌های خلبانی را مدتی نیمه‌کاره گذاشته بود تا برای مشکلات روانی تحت مداوا قرار گیرد و به نظر می‌رسید که دچار افسردگی بوده است.


آلمان اعلام کرد از این پس در تمام پرواز‌ها باید دو کمک‌خلبان در کابین پرواز حضور داشته باشند.


دو خبرنگار ورزشی ایرانی به نام‌های حسین جوادی و میلاد حجت الاسلامی نیز در این هواپیما حضور داشتند که هر دو در این سانحه جان باختند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری روحی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته