کاهش بار مالی خانوارها با بهرهبرداری از ۶ بازار ترهبار جدید شهرداری
عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، در گفتگو باخبرنگار آنا درباره گشایش همزمان شش بازار میوه و ترهبار جدید روز شنبه 19 مهرماه 1404 در مناطق مختلف پایتخت اعلام کرد: این اقدام در راستای سیاستهایکلان مدیریت شهری برای ارتقای سطح معیشت و افزایش دسترسی آسان شهروندان به کالاهای اساسی انجام میشود.
وی افزود: یکی از مهمترین اولویتهای مدیریت شهری، توسعه زیرساختهای فروشگاهی برای تنظیم بازار و حذف واسطهها است. به همین منظور، روز شنبه، شش بازار میوه و ترهبار جدید به صورت همزمان به بهرهبرداری میرسد. این افتتاحها بخشی از مجموعه اقدامات گسترده شهرداری تهران است که در قالب پویش امید و افتخار تعریف شدهاند. تلاش میکنیم با گسترش این شبکهها، بار مالی و هزینههای روزمره خانوارها را کاهش دهیم.
محمدخانی تاکید کرد: قطعاً توزیع جغرافیایی بر اساس نیازمندی مناطق کمبرخوردار و مناطقی که فاصله بیشتری تا مراکز اصلی عرضه دارند، انجام شدهاست و این شش بازار در نقاط مختلف تهران که نیاز بیشتری به بازارهای میوه و ترهبار داشتند جانمایی شدند تا پوشش خدمات شهری را تقویت کنند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران در پاسخبه سوال خبرنگار مبنی بر اینکه بازارهای جدید میوه و ترهبار در کدام نقاط افتتاح میشوند توضیح داد: بازارها شامل بازار «باباخان» در منطقه ۲۰، بازار «فدک» درمنطقه ۱۷، و بازار «خواجه نظامالملک» در منطقه ۷ هستند.
وی با اشاره به اینکه سه بازار دیگر به منطقه ۱۸ اختصاص داده شده است ادامه داد: بازار «مینا» به صورت کانکسی (موقت) در میدان معلم، یافتآباد، بلوار ابراهیم، خیابان سید جمالالدین اسدآبادی، حاشیه بوستان مینا راهاندازی میشود. همچنین بازار «دستجردی» که در کنارگذر بزرگراه بروجردی، جنب خانه کشتی برادراندستجردی قرار دارد و بازار «عربشاهی» که آن هم به صورت کانکسی در محدوده بلوارعربشاهی، ورودی بوستان نهجالبلاغه واقع شده است، آغاز به کار میکند. به گفته محمدخانی همه این بازارها استانداردهای لازم برای یک بازار خدماتی را رعایت میکنند.
سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هدف از توسعه این زیرساختها در سطح شهر، صرفاً عرضه محصولات نیست، خاطرنشان کرد: هدف از توسعه این زیرساختها آن است که محصولات تازهتر با قیمت مصوب و مناسب، بدون اتلاف وقت و با سهولت بیشتر به دست شهروندان برسد.
وی در پایان تصریح کرد: معتقدیم که ارتقای خدمات شهری و تسهیل دسترسی مردم به محصولات ضروری، اصلیترین رسالت مدیریت شهری است و این توسعه ششگانه، گامی محکم در جهت تحقق این رسالت مهم به شمار میآید. این روند توسعه ادامه دارد و برنامههای بیشتری برای افتتاح بازارهای جدید در سایر نقاط شهر در دست اجرا است.
انتهای پیام/


