دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌‌و‌گو با آنا

بهروان: قرعه‌کشی لیگ به‌خاطر فینال یورو 2016 عقب افتاد/ فیفا ما را ملزم به صندلی‌دار شدن ورزشگاه آزادی کرد

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: برگزاری مراسم قرعه‌کشی شانزدهیمن دوره رقابت‌های لیگ برتر به دلیل انجام فینال یورو دو روز به تعویق افتاد.
کد خبر : 100282

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، با اشاره به تاخیر 2 روزه‌ای که در برگزاری قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر رخ داده، گفت: «قرار بود امروز رقابت‌های لیگ برتر را قرعه‌کشی کنیم اما به خاطر آنکه فینال مسابقات یورو 2016 میان تیم‌‌های فرانسه و پرتغال برگزار می‌شود زمان آن را به پس فردا سه‌شنبه 22 اردیبهشت موکول کردیم تا بدون مشکل خاصی برنامه بازی‌های لیگ تعیین شود.»


او در ادامه افزود: «قرعه‌کشی شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ساعت 22:30 در سالن ابوریحان محل همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و امروز هم جلسه آخر خود را با مسئولان صدا و سیما برگزار خواهیم کرد تا این مراسم از صدا و سیما به صورت مستقیم پخش شود. شرایط برای حضور رسانه‌های مختلف هم فراهم است و پیش از این کارت‌های خبرنگاران صادر شده است.»


رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص نصب کامل صندلی‌های ورزشگاه آزادی بیان داشت: «پروژه یکسان سازی صندلی‌های طبقه اول و دوم استادیوم یکصد هزارنفری آزادی پیش از دیدار ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی که در شهریور ماه برگزار می‌شود به پایان می رسد. فیفا دیگر اجازه نمی‌دهد که بازی های رسمی تیم‌های ملی بدون صندلی برای تماشاگران انجام شود و ما هم ملزم هستیم که قوانین را رعایت کنیم.»


بهروان در واکنش به اعتراض برخی مربیان لیگ برتر به طولانی بودن زمان نقل‌وانتقالات این فصل لیگ برتر، تصریح کرد: «ما باید خودمان را به قوانین فیفا نزدیک کنیم تا بتوانیم امتیازهای بین‌المللی خوبی را بگیریم. مطابق آنچه در تقویم فیفا وجود دارد زمان نقل وانتقلات باید 12 هفته باشد. ما هم طبق برنامه 84 روز را به این موضوع مهم اختصاص دادیم و تا 15 شهریور تیم‌ها فرصت دارند بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنند.»


وی خاطرنشان کرد: «این شیوه بسیار بسیار خوب است. تیم‌ها در سه هفته اول عیار بازیکنان خود را می‌سنجند و اگر با نظرسرمربی تیم عذر بازیکنی خواسته شد، به جای آن بازیکن دیگری طبق قانون جذب می‌شود. در یک فضای سالم رقابت بین همه ایجاد می‌شود و تیم‌ها به اهدافی که دارند می‌رسند. امیدوارم بالا بردن کیفیت رقابت های لیگ با قوانینی که گذاشته‌ایم باعث شود تا تماشاگران بیشتری به استادیوم‌ها بیایند و بازی‌های زیباتر دنبال شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته