دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1395 - 11:11
حواشی کشتی انتخابی وزن 125 کیلوگرم ادامه دارد

واکنش عضو شورای فنی کشتی آزاد به نماینده مجلس: مگر ما در امور بهارستان دخالت می‌کنیم که شما می‌کنید؟!/ هادی به کسانی توهین کرد که یک خروار مدال دارند

عضو شورای فنی کشتی آزاد گفت: متاسفانه هجمه صورت گرفته علیه رسول خادم غیرمنصفانه است، مگر ما در کار نمایندگان مجلس دخالت می‌کنیم که آنها بخواهند در کار امور فنی دخالت کنند؟
کد خبر : 100267

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، روند انتخابی المپیک در کشتی سنگین وزن با حواشی بسیار زیادی همراه بود. زمانی که در تورنمنت ارمنستان پرویز هادی و کمیل قاسمی رودرروی همدیگر قرار نگرفتند، شورای فنی کشتی آزاد اعلام کرد بین این دو مدعی سنگین وزن، مسابقه انتخابی برگزار شود.


مسابقه‌ای که همگان تصور می‌کردند با وجود برتری جسمانی پرویز هادی نسبت به کمیل قاسمی، کشتی‌گیر المپیکی پرویز‌ هادی خواهد بود اما سه مسابقه انتخابی المپیک برگزار شد و کمیل قاسمی توانست دو بار پرویز هادی را شکست دهد و دوبنده المپیک را بر تن کند. پیروزی کمیل قاسمی مقابل پرویز هادی آغاز درگیری و حواشی بود به طوری که بعد از این مسابقه هم اقوام پرویز هادی بر روی تشک آمدند و درگیری ایجاد کردند.


اما این همه ماجرا نبود؛ ورود نماینده آذربایجان شرقی در مجلس به دنبال باخت هادی و همچنین مصاحبه‌های پی در‌پی پرویز هادی و هجمه‌هایی که علیه رسول خادم و شورای فنی فدراسیون کشتی می‌شود در این مدت باقی مانده تا المپیک، کشتی آزاد را بیشتر از گذشته دچار حواشی کرده است.


ابراهیم جوادی عضو شورای فنی کشتی آزاد در واکنش به حواشی ایجاد شده توسط پرویز هادی به خبرنگار آنا گفت: «متاسفانه آدم هایی هستند که به یکباره همه چیز را فراموش می کنند. پرویز هادی هم جزو همان کسانی است که محبت هایی که رسول خادم در حق او کرد را به یکباره فراموش کرد و حالا این‌چنین علیه او موضع گرفته است. هادی فراموش کرده برای اعزام به بازی‌های آسیایی و جهانی، این خادم بود که به او اعتماد کرد اما حالا به ناحق مقابل او قد علم کرده‌ است و صحبت هایی را مطرح می کند که به هیچ عنوان صحت ندارد.»


وی ادامه داد: «‌در سنگین وزن ما دو مدعی بیشتر نداشتیم که کشتی گیران خوبی بودند که یکی از آنها پرویز هادی و دیگر کمیل قاسمی بود. زمانی که این دو به مسابقات جهانی اعزام شدند هر دو هم کشتی‌هایی خوبی گرفتند. قرار بر این شد که در تورنمنت ارمنستان این دو رودروی همدیگر قرار بگیرند و هر کدام که برنده شوند ما به عنوان کشتی‌گیر المپیکی انتخاب کنیم اما این دو به قرعه یکدیگر نیفتادند و با هم کشتی نگرفتند بنابراین تصمیم گرفتیم که مسابقه انتخابی برای آنها برگزار کنیم و در سه مرحله، آنها رودروی هم قرار گرفتند که در دو دیدار برنده کمیل قاسمی شد و ما او را به عنوان فرد المپیکی انتخاب کردیم.»


عضو شورای فنی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه همه این تصمیمات صورتجلسه شده است، عنوان کرد: «تصمیم گیرنده تنها رسول خادم نیست و در هر مسابقه تمام تصمیمات صورتجلسه می شود و به امضای تک تک اعضای شورای فنی می رسد.»


جوادی در واکنش به اظهارات هادی مبنی بر اینکه شورای فنی کشک است و تصمیم گیرنده نهایی رسول خادم است، بیان کرد: «متاسفم برای هادی که چنین الفاظی را به کار می‌گیرد. این کشتی‌گیر تاکنون یک مدال جهانی کسب نکرده است اما به راحتی به خودش اجازه می‌دهد به کسانی توهین کند که قهرمانان کشتی بودند و خروارها مدال دارند.»


وی درباره اعتراض پرویز هادی مبنی بر اینکه به او گفته شده بود نتیجه‌ تورنمنت ارمنستان برای انتخاب نماینده سنگین وزن ایران در المپیک ملاک اصلی است، گفت: «ما هیچ زمانی اعلام نکردیم که نتیجه تورنمنت ارمنستان برای انتخاب فرد المپیکی ملاک است. از همان ابتدا که این دو کشتی گیر به ارمنستان اعزام شدند ما اعلام کردیم اگر آنها با هم کشتی بگیرند فرد برنده را به عنوان کشتی گیر المپیکی اعلام می کنیم اما زمانی که آنها با هم کشتی نگرفتند مجبور شدیم که مسابقه انتخابی را در سه مرحله برگزار کنیم و فردی که برنده شود دوبنده المپیک را بر تن کند. برای ما چه فرقی می کرد که کمیل قاسمی یا پرویز هادی به المپیک برود.»


عضو شورای فنی کشتی آزاد همچنین درباره ورود نماینده آذربایجان شرقی در مجلس پس از باخت پرویز هادی به این ماجرا گفت: «روند انتخاب سنگین وزن در کشتی آزاد با یک روند قانونی انجام شده است و هیچ کس حق دخالت ندارد. متاسفم برای شهری که نماینده اش چنین ادبیاتی دارد و آن چیزی که لیاقت خودش است را به قهرمان کشورمان می گوید. کمیل قاسمی کسی بود که در هر میدانی که کشتی می گرفت مدال‌آور بود و همیشه پرچم ایران را به اهتزار درآورده است. آیا درست است به او اینگونه توهین شود؟! این موضوع یک بحث کاملا فنی است. مگر ما در کار نمایندگان مجلس دخالت می‌کنیم که آنها بخواهند در امور فنی فدراسیون‌ کشتی که هیچ تخصصی در آن ندارند دخالت کنند؟ مگر آنها جوابگوی نتایج کشتی در المپیک هستند؟»


جوادی با تاکید بر اینکه باید با هادی برخورد شود، اظهار کرد: «من به عنوان کسی که خاک این رشته را خورده‌ام از هادی به شدت گلایه دارم. ما بدون هیچ چشم‌داشتی به این ورزش خدمت می کنیم؛ آیا درست است که اینگونه در مورد ما صحبت می کند؟! تمام تصمیمات در شورای فنی مورد بررسی قرار می گیرد. زمانی که ما اعلام کردیم بین این دو کشتی گیر باید مسابقه انتخابی برگزار شود، خودش هم در جریان بود. اگر می دید شرایط مناسبی ندارد و به دلیل خستگی نمی تواند کشتی بگیرد نامه کتبی می نوشت و انصراف می داد. مگر کمیل قاسمی خسته نبود؟! مگر او هم مانند هادی تحت فشار تمرینات نبود؟!»


وی در پایان به صحبت های هادی که گفته بود باید مسابقه انتخابی دوباره تکرار شود اشاره کرد و گفت: «‌سوال من اینجاست چرا باید مسابقه انتخابی را تکرار کنیم؟! اگر ما یک کشتی بین این دو کشتی گیر برگزار کرده بودیم امکان این را داشت که کشتی گیر به هر دلیلی نتوانسته خوب کشتی بگیرد و می توانیم دوباره انتخابی المپیک را تکرار کنیم اما نه اینکه در سه مرحله این دو کشتی‌گیر با یکدیگر رقابت کردند و برنده هم مشخص شده است. اگر به جای کمیل قاسمی هم اکنون هادی برنده این دیدار شده بود و به عنوان کشتی گیر المپیکی انتخاب شده بود آیا راضی می شد دوباره مسابقه انتخابی برگزار شود که چنین توقعی دارد؟!»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته