آزادراه شیراز - اصفهان حلقهای کلیدی در شبکه بزرگراهی ایران
به گزارش خبرگزاری آنا، هوشنگ بازوند امروز در آیین افتتاح قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیسجمهور برگزار شد، افزود: این پروژه به طول ۱۲.۵ کیلومتر و با ۶ خط عبوری آماده بهرهبرداری است. تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال برای این قطعه هزینه شده و ارزش روز پروژه ۲۲ هزار میلیارد ریال برآورد میشود.
تاکید بر توسعه کریدورهای ترانزیتی
وی اظهار کرد: ریلگذاری کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب و تکمیل پروژههای آزادراهی، ضرورتی اجتنابناپذیر برای ارتقای جایگاه ایران در ترانزیت بینالمللی است. او تاکید کرد که این موضوع همواره در اولویت و مورد تاکید رئیسجمهور قرار داشته است.
اتصال دریای خزر به خلیج فارس
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پروژه آزادراهی شمال-جنوب و مرکز کشور به منظور اتصال دریای خزر به خلیج فارس در دست اجراست. وی توضیح داد که این کریدور از بندر انزلی آغاز و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران و اصفهان به شیراز و بندر بوشهر منتهی میشود. آزادراه شیراز - اصفهان بخش مهمی از این کریدور است که نقش هدایت ترانزیت از مرکز کشور به سمت جنوب و بالعکس را بر عهده دارد.
کاهش مسافت و زمان سفر
بازوند خاطرنشان کرد: این آزادراه دو مرکز مهم استانهای فارس و اصفهان را به هم متصل میکند و با کوتاهسازی مسیر، موجب کاهش ۱۳۴ کیلومتر مسافت و ۱۲۰ دقیقه زمان سفر خواهد شد.بهرهبرداری از آن سالانه بیش از ۱۳۶ میلیون لیتر صرفهجویی در مصرف سوخت به همراه دارد و با ارتقای ایمنی، از وقوع ۵۵۰ کشته و مجروح در حوادث رانندگی جلوگیری میکند.
ویژگیهای پروژه آزادراه شیراز - اصفهان
وی تاکید کرد: پروژه آزادراه شیراز - اصفهان به طول کلی ۳۷۰ کیلومتر است که امروز قطعه هفت آن به طول ۱۲.۵ کیلومتر با ۶ خط عبوری آماده بهرهبرداری است. بازوند در پایان گفت: برای این قطعه تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال هزینه شده و ارزش روز پروژه ۲۲ هزار میلیارد ریال است.
انتهای پیام/


