دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1395 - 09:44
مهران حاتمی در گفت‌و‌گو با آنا؛

شانس صعود به المپیک را نداشتیم/ عملکرد بائرمن قابل دفاع بود/ حدادی بزرگ است اما نباید دخالت کند

مربی تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به عملکرد ایران در انتخابی المپیک گفت: با توجه به اینکه حریفان تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی المپیک ریو بسیار قوی بودند این پیش بینی می شد که ما از این گروه صعود نکنیم اما مهم این بود که جوانگرایی در تیم ملی اتفاق افتاد.
کد خبر : 100184

مهران حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره عملکرد تیم بسکتبال در رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: «شرایط تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک با سایر تیم‌ها بسیار متفاوت بود. تیم ما اختلاف زیادی با کشورهای اروپایی به خصوص در بخش فیزیکی دارد و از همین رو مقابل تیم پرقدرتی مانند یونان پیش بینی این را داشتیم که برنده این بازی نباشیم.»


وی ادامه داد: «تیم در دقایقی مقابل یونان خوب کار کرد اما اصلی‌ترین مساله‌ای که باعث افت تیم شد این بود که از نظر فیزیکی به مشکل خوردیم و تحلیل رفتیم. نباید فراموش کنیم که یونان تیم تمام عیاری است و از هر نظر به تیم ما برتری داشت.»


مربی بسکتبال همچنین در مورد بازی ایران مقابل مکزیک عنوان کرد: «‌شاید اگر بازیکنان کمی دقت می‌کردند ما به راحتی می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم چرا که بازیکنان مقابل مکزیک خیلی خوب کار کردند و حتی دقایقی از این تیم پیشی گرفتند اما اشتباه بازیکن این برد را از ما گرفت. تیم مکزیک از نظر فیزیکی به ما نزدیک بود و به نظرم می‌توانستیم مکزیک را ببریم.»


حاتمی در پاسخ به اینکه تیم در دقایق پایانی مقابل مکزیک برنامه خاصی نداشت، خاطرنشان کرد: «‌نه به نظرم این طور نبود. تیم مقابل حریف قدرتمندی چون مکزیک بسیار خوب عمل کرد اما خستگی بازیکنان روند تیم را بهم ریخته بود و همین امر باعث بی برنامگی تیم شده بود. بازیکنان خسته بودند و گل نمی‌زدند. البته تیم ما جابه‌جایی‌هایی داشت تا روند بازی را حفظ کنند اما این جابه‌جایی‌ها جواب نمی‌داد و حریف از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده کرد و برنده میدان شد.»


مربی بسکتبال در پاسخ به اینکه بهتر نبود بائرمن تیم را در این بازی حساس بیشتر مدیریت می کرد تا ناراحتی حدادی هم پیش نمی آمد، عنوان کرد: «حدادی خودش هم می داند که ستون تیم است و بازیکن بزرگی است اما هر چقدر هم بازیکن بزرگی باشد حق دخالت در امور مربی را ندارد. نگاه بائرمن به تعویض حدادی کاملا منطقی بود چرا که او احساس کرده که حامد به دلیل آسیب دیدگی تحت فشار است و به همین دلیل ترجیح داده که او را تعویض کند تا در جریان بازی این بازیکن را داشته باشد.»


وی با تاکید بر اینکه بائرمن عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشته، خاطرنشان کرد: «‌هدف اصلی تیم ملی جوانگرایی بود و با توجه به اینکه حریفان ایران هم در انتخابی المپیک بسیار قوی بودند این پیش بینی می شد ما از این گروه صعود نکنیم اما مهم این بود که جوانگرایی در تیم ملی اتفاق افتاد و هدف فدراسیون و بائرمن محقق شد. به نظرم عملکرد بائرمن هم در هدایت تیم ملی و برنامه ای که به ملی پوشان داده بود قابل دفاع بود.»


حاتمی همچنین در مورد کم تجربگی تیم ایران در این رقابت‌ها و تاثیر آن در عدم نتیجه گیری تیم ملی واظهار کرد: «‌تیم ما حتی اگر با بازیکنان باتجربه هم به این مسابقات اعزام می شد باز هم از پس تیم‌های قدرتمندی چون مکزیک و یونان برنمی آمد. ضمن اینکه بازیکنانی که هم اکنون باتجربه هستند آنها هم این دوران را سپری کردند که تجربه به دست آوردند. در یک برهه ای تیم ملی به قدری بازی های سخت و فشرده داشت که همه آنها حکم تجربه را برای ملی پوشان داشت. بنابراین نباید به این موضوع خرده بگیرم و به طور حتم راهی که فدراسیون برای تیم ملی بسکتبال انتخاب کرده است در آینده ای نزدیک نتیجه آن را خواهیم دید.»


مربی بسکتبال با بیان اینکه بازیکنان باید در باشگاه‌ها به پختگی کامل برسند، عنوان کرد:«یکی از راه‌های که بسکتبال ایران می تواند در آینده موفق شود این است که بازیکنان در باشگاه های مورد نظرشان به سطحی از توانایی و پختگی لازم برسند تا زمانی که به تیم ملی می آیند مربی تیم دیگر درگیر مسائل ابتدایی نباشد. زمانی که باشگاه ها به این شرایط رسیدند و توانستند بازیکنانی تربیت کنند که در بالاترین سطح آمادگی باشند آن وقت می توانیم به آینده بسکتبال امیدوار باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته