دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تغییر مالکیت 588 میلیون سهم

در داد و ستدهای نخستین روز هفته پس از تعطیلات عید فطر، سهامداران در بورس تهران بیش از 588 میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند.
کد خبر : 100142

به گزارش گروه اقتصادی آنا پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در نتیجه معاملات امروز سهامداران بیش از 588 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک میلیارد و 806 میلیون سهم در 52 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.


در این روز شاخص بورس متاثر از افت قیمت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، تاپیکو و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان 332 واحد پایین آمد؛ به این ترتیب این متغیر در عدد 73 هزار و 716 به کار خود پایان داد.


در این روز بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کرد.


در جریان معاملات روز شنبه شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 215 و 826 واحد افت کردند و به ارقام 51 هزار و 254 واحد و 163 هزار و 142 واحد رسیدند.


همچنین گروه‌های خودرو، ابزار پزشکی و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه های صنعتی نشستند.


صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، سرامیک صنعتی اردکان، تراکتورسازی ایران، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، معادن منگنز ایران، موتورسازان تراکتورسازی و کاغذ سازی کاوه بود.


در مقابل نمادهای شیشه و گاز، تولید محور خودرو، فنرسازی زر، رادیاتور ایران، نیرو محرکه، فرآورده های نسوز پارس و شیر پاستوریزه پگاه اصفهان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.


سهامداران در معاملات روز شنبه برای خرید سهام تراکتورسازی ایران، سرامیک صنعتی اردکان، کنتورسازی، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی و داروسازی دکتر عبیدی و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و اوراق اجاره فولاد کاوه کیش بیشترین تقاضا را داشتند.


در مقابل سهام صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، کنتورسازی، ایران خودرو، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ، اورا مشارکت سایپا، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان و آهنگری تراکتورسازی ایران با بیشترین عرضه ها، سنگین ترین صف های فروش را داشتند.


در پایان معاملات امروز سایپا با معامله 101 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و کنتورسازی ایران با معامله 257 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته