دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1395 - 15:14
سازمان سنجش منتشر کرد

جزئیات تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری

سازمان سنجش پذیرش کشور میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 95 را منتشر کرد.
کد خبر : 100117

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را اردیبهشت امسال به سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ کرد.


طبق این قانون و مصوبه هیات شورای سنجش و پذیرش دانشجو، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 95 برای داوطلبان با مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که از سال 84 به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به شکل نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، سوابق تحصیلی موجود دیپلم آنها (سال سوم آموزش متوسطه) حداکثر 25درصد، به صورت تاثیر مثبت در نمره کل نهایی آنها لحاظ می‌شود.


داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنز نیز که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 90_91 اخذ کردند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده نیز مشمول سوابق تحصیلی هستند و سابقه تحصیلی موجود دوره پیش‌دانشگاهی (صرفا نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده) به میزان 5درصد به صورت تاثیر مثبت در نمره کل نهایی آنها لحاظ می‌شود.


داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی هستند، هر دو مورد برای آنها اعمال خواهد شد.


اطلاعیه میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری 95 در سایت سازمان سنجش پذیرش به نشانی https://www.sanjesh.org قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته