درسی از ائمه معصومین (ع) برای مدیران؛ اخلاق محور بیداری نفس در مراودات اداری

درسی از ائمه معصومین (ع) برای مدیران؛ اخلاق محور بیداری نفس در مراودات اداری
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر بیداری نفس از طریق تذکر به نفس گفت: یکی از موارد مهم در مراودات اداری، اخلاق‌مداری و رعایت آداب اجتماعی در فرآیند‌های اجرایی و پذیرش ارباب رجوع است.

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام سیدعبدالجلیل حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه با تأکید بر بیداری نفس از طریق تذکر به نفس گفت: یکی از موارد مهم در مراودات اداری، اخلاق‌مداری و رعایت آداب اجتماعی در فرآیند‌های اجرایی و پذیرش ارباب رجوع است.

درسی از ائمه معصومین (ع) برای مدیران؛ اخلاق محور بیداری نفس در مراودات اداری

وی با اشاره به کلام پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم در نحوه پاسخ دادن به انسان نیازمند که می‌فرماید: «یا به مقدار توانایی به او ببخشید یا با رفتار خوب و خوش او را رد کنید»، عنوان کرد: در مناسبات اداری با توجه به محدودیت‌های قانونی، امکان انجام هر درخواست به صورت لحظه‌ای فراهم نخواهد بود و این روال قانونی در کنار مسائل محیطی، آب و هوایی، و ... سبب می‌شود تا آستانه تحمل افراد پایین آمده و گا‌ها این موارد جرقه‌ای براییک مشاجره باشد، اما اگر با یک لبخند، آرامش در کلام، صبوری در شنیدن از جانب افراد همراه باشد حتی پاسخ منفی نیز به‌راحتی قابل پذیرش خواهد بود.

درسی از ائمه معصومین (ع) برای مدیران؛ اخلاق محور بیداری نفس در مراودات اداری

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به حدیثی از امام علی علیه‌السلام با تأکید بر مردم‌داری و معاشرت نیک با مردم تشریح کرد: مولا علی علیه‌السلام می‌فرماید: «با مردم آن‌چنان معاشرت کنید که اگر مردید برای شما اشک بریزند و اگر زنده ماندید با اشتیاق به سوی شما آیند.»، از این رو باید اهل عمل بود و در گفتار نیز این خصلت خوب مکرر تکرار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا