دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا منتشر کرد؛

بیشترین درخواست تهرانی‌ها از شهرداری در ۳ ماه نخست سال چه بود؟ + عکس

بیشترین درخواست تهرانی‌ها از شهرداری در ۳ ماه نخست سال چه بود؟ + عکس
روزانه بالغ بر ۹ هزار تماس از سوی شهروندان با شماره ۱۳۷ شهرداری تهران گرفته می‌شود که این میزان در روز‌های غیرعادی اعم از ایام بارانی، برفی و ... به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
کد خبر : 860739

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا در دوره جدید مدیریت شهری، توجه به خواسته‌های عمومی و افزایش سرانه‌های خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در اولویت اقدامات مدیران شهرداری تهران قرار گرفته و مجموعه مدیریت شهری کوشیده است با ارتقای این نظام، به رضایت‌مندی شهروندان دست یابد.

بنا به گفته مدیران ارشد شهرداری تهران وجود شهروندان مسئول و متعهد، بزرگترین سرمایه اجتماعی شهر محسوب می‌شود که با انتقال بموقع و مناسب دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود به نوعی هدایتگر مسیر پیشرفت شهر خواهند بود.

بر همین اساس سامانه «۱۳۷ پلاس» به‌عنوان تنها درگاه ارتباط مردمی شهرداری تهران وظیفه‌ای سنگین در خصوص انتقال موضوعات شهری از نگاه شهروندان به مدیریت شهری دارد که در این میان تکیه به آمار‌های تماس‌های شهروندان یکی از المان‌های مورد نظر در اداره شهر است.

قابل ذکر است که سامانه «۱۳۷ پلاس» پشتوانه‌ای به غیر از تماس‌های شهروندان و پیام مردمی ندارد و پاسخگو بودن از اهداف تشکیل آن است.

در حال حاضر روزانه بالغ بر ۹ هزار تماس از سوی شهروندان با شماره ۱۳۷ شهرداری گرفته می‌شود که این میزان در روز‌های غیرعادی اعم از ایام بارانی، برفی و وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و در مقاطعی رکورد ۲۵ هزار تماس در روز را هم به ثبت رسانده است.

در جدول زیر می‌توانید به تفکیک مناطق موارد پر تکرار و مورد اشاره شهروندان را مشاهده کنید؛

10 مسئله شهروندان تهرانی در سه ماهه اول سال چه بود؟


این آمار بالای تماس شهروندان با سامانه «۱۳۷ پلاس» گویای این نکته است که انتظاراتی که شهروندان از مدیریت شهری دارند آنان را به نقطه‌ای رسانده که درک می‌کنند برای حل و رفع هر موضوع و مسئله‌ای باید با ۱۳۷ تماس بگیرند.

بنا به گفته «رضا ناصری‌سرای» رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران تا پایان سال گذشته تعداد شماره‌های یکتایی که با ۱۳۷ تماس گرفته‌اند بیش از ۴ میلیون شماره بوده است، یعنی در طول مدت ۱۸ ساله عمر سامانه ۱۳۷ بیش از ۴ میلیون شماره تماس که البته در این میان افرادی که به تعداد دفعات بالایی با ۱۳۷ تماس گرفته‌اند هم وجود دارد.

همچنین وی توضیح می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد مردم پایتخت ۱۳۷ را می‌شناسند و تنها در سال گذشته حدود ۳۷۰ هزار شماره جدید و یکتا با ۱۳۷ تماس گرفته‌اند.

ناصری‌سرای در خصوص بیشترین موضوعاتی که شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس می‌گیرند این گونه اشاره می‌کند که موضوعات خدمات شهری و درخواست دریافت خدمات در موضوعات مختلف شهری مهمترین علت تماس با ۱۳۷ است.

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران در تشریح خدمات مورد اشاره می‌افزاید که به طور کلی خدمات فوریت‌های شهری شامل هر مسئله‌ای می‌شود که موجب مختل شدن زندگی مردم در شهر شده و مخاطره‌آمیز است و موجب به وجود آمدن ترافیک و یا خسارات مالی می‌شود.

بیشترین درخواست و دغدغه شهروندان تهران در فصل بهار چه بود؟

بر اساس آمار‌هایی که خبرگزاری آنا کسب کرده، در سه ماه ابتدای سال جاری بیشترین درخواست شهروندان تهرانی از شهرداری تهران در موضوعات خدمات شهری و فوریت‌های شهری بود.

نظافت معابر کوچه با ۱۹,۲۳۲ تماس، لایروبی جوی با ۱۸۱۰۲، جمع آوری زباله و ضایعات با ۱۲۲۶۷ تماس، آلودگی صوتی و محیطی ناشی از ساخت‌وساز مسکونی با ۱۰۹۴۵ تماس، رفع خطر درخت خشک و در حال سقوط باغچه با ۹۴۷۲ تماس، سد معبر دستفروش و وانتی در خیابان‌ها با ۸۷۰۴ تماس، ترکیدگی لوله آبیاری باغچه با ۷۸۰۰ تماس، طعمه گذاری موش با ۷۶۳۷ تماس، ساخت‌وساز غیرمجاز مسکونی با ۷۵۳۰ تماس و سد معبر اصناف در پیاده رو با ۶۹۹۱  جزو ۱۰ درخواست پرتکرار شهروندان در سه ماه ابتدایی سال جاری بود.

البته این میزان تماس به تفکیک ۲۲ منطقه تهران متفاوت است و در برخی از مناطق مسئله‌ای مانند نظافت معابر و کوچه بیشترین درخواست را به خود اختصاص داده که شاید در یک منطقه دیگر جزو کمترین‌ها بود و مشکلی مانند ساخت‌وساز غیر مجاز مشکل مهم ان منطقه باشد.

البته به گفته مدیران شهرداری بیش از ۷۰۰ مسئله و موضوع در رابطه با پیام‌های شهروندان وجود دارد که آنان در تماس با سامانه ۱۳۷ پلاس بیان می‌کنند، ولی ۱۰ موضوعی که در بالا بیان شد از مهمترین مشکلاتی بود که شهروندان در تماس با ۱۳۷ به آن اشاره کردند و خواستار رفع آن شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته