دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1398 - 14:28

جمشیدپوری اهواز /////////

///////
کد خبر : 430512

اقدامات بسیج دانشجویی استان خوزستان در ایام اربعین شامل چه مواردی بود؟


- طبق بخشنامه‌ای که ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی از طرف سازمان ابلاغ شد، از تاریخ هشتم داخل سطح واحدهای دانشگاهی موکب‌های اربعین حسینی برگزار شد برای ایجاد شور و اشتیاق برای اعزام دانشجویان به سیل جمعیتی پیاده‌روی اربعین حسینی. داخل موکب‌هایی که زده می‌شد، برنامه‌های متفرقه‌ای برگزار می‌شد. علاوه بر آن برنامه‌هایی که ثابت است، بحث پذیرایی است، بحث نمایشگاه عکس اربعین بود. بعضی از واحدهای دانشگاهی عینک مجازی آوردند و صحنه کربلا را در سطح دانشگاه به نمایش گذاشتند. موکب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، نمایشگاهی در جوار شهدای گمنام دانشگاه با محوریت موضوع اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین برگزار کرد که آنجا پذیرایی صورت می‌گرفت و در خروجی‌های نمایشگاه بحث جمع‌آوری نذورات مردمی و ثبت‌نام خادمین برای موکب‌های مرزی برگزار می‌شد. در ثبت‌نام اولیه‌ای که انجام شد حدود 100 و خرده‌ای دانشجو ثبت‌نام کردند که اکثرشان هم دانشجویان خواهر بودند، به علت اینکه برادران خوزستانی بیشتر به سمت کربلا اعزام می‌شوند.


امروز اولین گروه اعزامی از سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان واحد اهواز صورت گرفت که قریب به 50 نفر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز به منطقه اعزام شدند، برنامه بدرقه‌شان با حضور ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، حاج آقا براتی و در جوار شهدای گمنام برگزار شد. بعد اعزام به سمت مرز چذابه صورت گرفت. فعالیت‌هایی هم که از امروز که روز اول است در داخل موکب انجام شد، داخل چند قسمت تقسیم‌بندی شدند و یک بحث پذیرایی و غذا و فلافلی بود که با نذورات دانشجویات تهیه شده و برای آن از سوی دانشگاه هزینه‌ای انجام نشده بود و از سوی دانشجویان و خانواده‌های آنها تأمین شده بود که حدود یک هزار ساندویچ توزیع شد و إن‌شاءالله فردا هم به همین روال برگزار می‌شود. در بحث کارهای فرهنگی هم که صورت گرفت زیارت به نیابت از یک شهید بود که شهید سید مهدی موسوی شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بودند که طرح‌شان آماده شد و پشت سر آن، زیارت اربعین چاپ شده بود و به غیر از این طرح زیارت اربعین، برای کوله‌پشتی هم عکس شهید آماده شده بود. طرح دیگری که آماده شده بود طرح «قدم‌هایم را نذر آمدنت می‌کنم یا صاحب‌الزمان» بود که این هم با موضوع مهدویت بود که برای کوله‌پشتی طراحی شده بود و این هم در سطح قریب به یک هزار عدد آماده شده و در مرز در میان زواری که عازم حرمین شریفین هستند توزیع شد. إن‌شاءالله روزهای آتی هم برنامه به همین روال هست و هر چه به ایام اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم حضور خدام به علت اعزام‌شان به‌سمت پیاده‌روی اربعین حسینی کمتر می‌شود.


چند موکب دانشجویان بسیجی هستند؟


- به غیر از موکب‌هایی که داخل سطح دانشگاه زده شده، داخل دو موکب شلمچه و جذابه، دانشجویان مستقر می‌شوند و طبق همان بخشنامه، اجرای فعالیت‌های موکب‌های مرزی با بسیج دانشجویی است.


چند نفر خادم دارید؟


- قریب به 100 خادم بالفعل داریم. یعنی تعدادی که ثبت‌نام کرده‌اند و در صورت نیاز حضور پیدا خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته