سازندگان Battlefield 6 میگویند بازسازی نقشههای کلاسیک به دلیل انتظارات بازیکنان کار دشواری است
به گزارش gamingbolt با نزدیک شدن به تاریخ انتشار Battlefield 6 در ۱۰ اکتبر، ساشانک اوچیل، کارگردان طراحی و صاحب محصول در استودیوی DICE، در مصاحبهای با PCGamesN، از چالشهای بازسازی نقشههای کلاسیک و محبوب سری بتلفیلد برای نسخه جدید صحبت کرده است. به گفته او، بخش بزرگی از این سختی به انتظارات بالای بازیکنان بازمیگردد.
اوچیل در خصوص بازگشت نقشه محبوب Operation Firestorm از بازی Battlefield 3 به Battlefield 6 گفت: «باورتان نمیشود چقدر این کار دشوار است. چون بازیکنان آن نقشه را میشناسند و انتظارات مشخصی دارند. از طرفی، آنها با نوعی نگاه خوشبینانه و خاطرهانگیز به گذشته نگاه میکنند و فکر میکنند آن نقشه دقیقاً همانطور بوده که در ذهنشان مانده است.»
او توضیح داد که این فرآیند به سادگیِ انتقال فایلهای نقشه قدیمی به موتور گرافیکی جدید نیست. چالش اصلی، بهروزرسانی نقشه برای هماهنگی با مکانیکهای جدید گیمپلی، مانند سیستم تخریبپذیری پیشرفته محیط، است. اوچیل همچنین به نیاز برای حفظ حس نوستالژی بازیکنان و در عین حال، مدرنسازی طراحی نقشه برای مطابقت با استانداردهای امروزی شوترهای آنلاین اشاره کرد.
وی افزود: «چالش اصلی همینجاست. چطور آن را به اندازه سایر نقشههای بازی تخریبپذیر کنیم؟ چطور مطمئن شویم که نقشه با سلاحهای جدید که با سلاحهای Battlefield 3 متفاوت هستند، به خوبی کار میکند؟ این فرآیند بسیار پیچیدهتر از چیزی است که مردم فکر میکنند.»
جرمی چاب، تهیهکننده DICE، در ادامه صحبتها اضافه کرد که طراحی «آیندهنگرانه» نقشه Operation Firestorm که از ابتدا برای تعداد بالای بازیکنان ساخته شده بود، به تیم توسعه کمک کرده است. او گفت: «وقتی نقشهای مانند Firestorm را برمیگردانیم، هنوز هم کار میکند و بازی در آن لذتبخش است.»
با این حال، او نیز تأکید کرد که همه چیز به انتظارات بازیکنان از خاطرات ۱۴ سال پیش خود و تکامل سبک شوتر چندنفره در این مدت برمیگردد. چاب گفت: «این کار مانند راه رفتن روی لبه تیغ است، چون مردم دیدگاههای بسیار خاصی درباره آن نقشه دارند و میخواهند همان تجربه را دوباره زنده کنند. اما من فکر میکنم اگر نتوانیم آن را تکامل دهیم و از ایدهها و ویژگیهای جدیدی که در این بازی داریم استفاده نکنیم، بازیکنان را ناامید خواهیم کرد.»
با نزدیک شدن به عرضه Battlefield 5 برای کامپیوتر، پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری X/S، جزئیات بیشتری از بازی منتشر میشود. به عنوان مثال، کریستین بول، مدیر فنی بازی، اخیراً تأیید کرد که این عنوان در زمان عرضه از قابلیت ری تریسینگ (Ray Tracing) پشتیبانی نخواهد کرد و برنامهای نیز برای اضافه کردن آن در آینده وجود ندارد. دلیل این تصمیم، تمرکز کامل تیم بر ارائه بهترین عملکرد و فریمریت ممکن در بازی عنوان شده است.
انتهای پیام/


