ارتقای میانگین معدل دانشآموزان؛ اولویت آموزشوپرورش برای تحول نظام آموزشی

مصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سالهای اخیر، توجه به ارتقای کیفیت نظام آموزشی و بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان بهویژه در مقطع پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه نظری، به یکی از اولویتهای اصلی سیاستگذاران و دستاندرکاران آموزش و پرورش تبدیل شده است، در گفتوگو با خبرگزاری آنا اظهار کرد: تمامی این برنامهها با هدف افزایش میانگین نمرات دانشآموزان، بهویژه در پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه نظری، و ارتقاء کیفیت نظام آموزشی در سراسر کشور طراحی شده است.
ارتقای مهارتهای علوم و فناوریهای نوین در دستور کار
وی همچنین از اجرای دورههای آموزشی ویژه برای دانشآموزان عضو پژوهشسراهای دانشآموزی با هدف ارتقای مهارتهای علوم و فناوریهای نوین خبر داد و افزود: برگزاری رویدادهای علمی و پژوهشی تحت عنوان طرح شهید کاظمی آشتیانی، به دنبال الگوسازی در تدریس و تقویت نوآوری در مدارس است.
طرح شهید کاظمی آشتیانی؛ الگوسازی در تدریس و نوآوری
آذرکیش بهطور ویژه به طرحهایی اشاره کرد: هدف آنها ارتقای صلاحیتهای علمی و حرفهای مدیران، معاونان و دبیران مدارس دولتی و شبانهروزی دوره دوم متوسطه نظری است.
تقویت بنیانهای علمی دانشآموزان
وی بیان کرد: این اقدامات با هدف تقویت بنیانهای علمی و ارتقای کیفیت تدریس در مدارس است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین به اهمیت برگزاری دورههای آموزشی متنوع در موضوعاتی چون طراحی آموزشی، بررسی و تحلیل کتب درسی، آموزش استیم، هوش مصنوعی و توانمندسازی معلمان اشاره کرد.
توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس
وی افزود: این دورهها برای ارتقای مهارتهای تدریس و بهبود روند یادگیری دانشآموزان برگزار خواهد شد.
آذرکیش با اشاره به چالشهای موجود در نظام آموزشی کشور، تأکید کرد: کیفیت بخشی به مدارس عادی دولتی، به ویژه در مناطق حاشیهای، روستایی، عشایری و مرزی، یکی از اولویتهای اصلی این معاونت است. به گفته آذرکیش، این مناطق نیاز به توجه ویژه دارند تا بتوانند به سطح استانداردهای آموزشی مطلوب دست یابند.
انتهای پیام/