بهبود فرآیند تصمیمگیری و مدیریت با سامانههای ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی
علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: فرآیند تصمیمگیری و مدیریت با سامانههای ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی بهبود یافته است.
وی خطاب به معاونان و خزانهداران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دقت در کار شما موجب دقت در کار کل دانشگاه و سلامت کل سیستم میشود.
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: با سامانههای ایجاد شده در دانشگاه آزاد اسلامی فرآیند مدیریت و تصمیمگیریها بهبود یافته و شفاف تر و دقیقتر شده است.
جاوید: با اجرای سند تحول نظام اداری تصمیمگیریها مبتنی بر سند خواهد بود
داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر ضرورتها تحول در نظام اداری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام تحول اداری دانشگاه اتفاقی است که نزدیک به دو سال برای آن مطالعات و آسیبشناسی میدانی انجام شده، بنابراین مجموعهای جامع است که تمامی کارهای دانشگاه و تصمیمگیریها مبتنی بر آن خواهد بود.
وی با بیان سه رکن اساسی تحول در این سند، تحول اداری، تحول در نظام ارجاعات و تحول در نظام مکاتبات، از کاهش سطوح سازمانی از ۱۵ سطح در نظام فعلی به پنج سطح در نظام جدید خبر داد.
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد «حامی دانشجو» در نظام جدید اداری را نمونه یکی از این تغییرات دانست و افزود: در نظام پاسخگویی جدید بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ دانشجو به یک کارمند داده میشود و آن کارمند (حامی دانشجو) همه امور مربوط به آن دانشجویان را راهبری میکند.
جاوید با اشاره به بروکراسی پیچیده و زمانبر مکاتبات افزود: با تحول در این نظام، فرآیند و مکاتبات دانشگاه به دو بخش ایمیل که برای همه مخاطبین است و دانشجویان، استادان و کارکنان به آن دسترسی دارند و دیگری نظام مکاتبات که فقط سه سطح به آن دسترسی خواهند داشت، تقسیم خواهد شد تا از فرآیند سخت و زمانبر مکاتبات کاسته شود.
جهانبین: تربیت اجتماعی، تربیت هویتی و تربیت مهارتی باید در دانشگاه اتفاق بیفتد
فرزاد جهانبین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نشست معاونان هماهنگی و برنامهریزی، توسعه و مدیریت منابع و خزانهداران دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور با بیان اینکه مهارت تربیت اجتماعی، آماده کردن برای ورود به محیط اجتماعی و مهارت زندگی را دانشگاه یاد میدهد؛ نه هوش مصنوعی، اظهار کرد: تربیت اجتماعی، تربیت هویتی و تربیت مهارتی باید در دانشگاه اتفاق بیفتد، بنابراین کار هوش مصنوعی نیست.
وی اضافه کرد: اگر مشاورهها قوی باشد بسیاری از این معضلات دانشجویان کاهش مییابد. اگر مشکل یک دانشجو با مشاوره دانشگاه رفع شود و دانشگاه اقدامی نکرد، همه ما مسئولیم.
جهانبین با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی حوزه بینبخشی است که به کمک و پشتیبانی همه حوزههای دیگر دانشگاه نیاز دارد، از معاونان پشتیبانی خواست تا در برگزاری هرچه بهتر برنامههای فرهنگی به این حوزه کمک کنند.
انتهای پیام/