دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش:

شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر معدل در کنکور تصمیم نهایی را می‌گیرد

شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر معدل در کنکور تصمیم نهایی را می‌گیرد
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که تصمیم نهایی در خصوص تاثیر معدل در کنکور با شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزارتخانه تاکنون پیشنهادی برای افزایش آن بیش از ۴۰ درصد ارائه نکرده است.
کد خبر : 944558

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به ابهامات تاثیر قطعی معدل، در حاشیه حیاط دولت نقش نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی را در تعیین این مسئله مورد تاکید قرار داده است.

اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه «تصمیم‌گیری نهایی بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است»، نشان می‌دهد که وزارتخانه تنها نقش مشورتی دارد و سیاست‌گذاری کلان آموزشی در نهاد دیگری صورت می‌گیرد. این امر می‌تواند نشانه‌ای از پیچیدگی فرآیند تصمیم‌گیری و نیاز به اجماع میان نهاد‌های مختلف باشد.

از سوی دیگر، تاکید وزیر بر برگزاری جلسات کارشناسانه بیانگر این است که موضوع تاثیر معدل به دقت بررسی می‌شود، اما هنوز راه‌حلی که بتواند تمام ابعاد عدالت آموزشی را پوشش دهد، به دست نیامده است. بنابراین، جامعه باید منتظر تصمیم‌گیری نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد تا تصویر روشن‌تری از آینده پذیرش دانشجو در کشور ارائه شود.

موضوع تاثیر معدل در کنکور همواره یکی از بحث‌های داغ نظام آموزشی کشور بوده است. در میان نگرانی‌ها و انتظارات داوطلبان و والدین، گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش سهم معدل در پذیرش دانشگاه‌ها، واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به این ابهامات، نقش نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی را در تعیین این مسئله مورد تاکید قرار داده است.

تاثیر معدل در کنکور همواره چالش‌برانگیز بوده است. منتقدان معتقدند که اختلاف کیفیت آموزشی در مناطق مختلف کشور، سبب می‌شود تاثیر بالای معدل ناعادلانه باشد و شانس داوطلبان مناطق محروم را کاهش دهد. در مقابل، حامیان افزایش تاثیر معدل بر این باورند که این روش می‌تواند استرس داوطلبان را کاهش داده و آنها را به تلاش مستمر در طول دوران تحصیل تشویق کند.

در نهایت، سرنوشت تاثیر معدل در کنکور، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تصمیم‌گیری در این زمینه نیازمند همفکری و همکاری میان تمامی نهاد‌های ذی‌ربط است. آنچه مشخص است، ضرورت در نظر گرفتن عدالت آموزشی و جلوگیری از افزایش فشار روانی بر دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب