دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدخانی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

صرف هزینه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای باغ‌راه حضرت زهرا(س)

صرف هزینه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای باغ‌راه حضرت زهرا(س)
سخنگوی شهرداری تهران گفت: باغ‌راه حضرت زهرا (س) با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان (تا این لحظه) به بوستانی برای گذران اوقات فراغت ساکنان تبدیل شده ضمن اینکه در معماری آن تلاش شده کمبود‌های موجود در سرانه‌های خدماتی منطقه جبران شود.
کد خبر : 936007

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره آخرین وضعیت طرح‌های بزرگ توسعه فضای سبز پایتخت، عنوان کرد: در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از دو بوستان ارزشمند فرامنطقه‌ای باغ‌راه حضرت زهرا (س) و اکوپارک فرحزاد خواهیم بود؛ فضا‌هایی که پیش از آن به عنوان نقاط آسیب‌پذیر شهری شناخته شده و به مأمنی برای انواع آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد بدل شده بودند.

وی افزود: با همت ششمین دوره مدیریت شهری پایتخت، موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و تبدیل این دو نقطه بی‌دفاع شهری به پارک و سرانه‌های خدماتی در دستور کار قرار گرفت. شهروندان منطقه ۵ احتمالاً بخاطر دارند، در گذشته‌ای نه چندان دور، روددره فرحزاد به محلی برای اختفای قاچاق‌چی‌های مواد مخدر و جولان متجاهرین به اعتیاد بدل شده بود. آنقدر که عملاً ساکنان اطراف امنیت چندانی برای تردد نداشتند.

سخنگوی شهرداری تهران مهم‌ترین نکته احیای روددره فرحزاد را معماری خاص آن و توجه به نکات مورد اهمیت برای سازمان یونسکو دانست و گفت: همان‌طور که می‌دانید برای ساخت این پارک، استاندارد‌های سازمان‌های جهانی لحاظ شده و به یک معنا می‌توان اکوپارک فرحزاد را نخستین پارک ژینایی کشور به شمار آورد.

محمدخانی با اشاره به تملک اراضی مجاور رودخانه در حریم مناطق ۲ و ۵، ادامه داد: یکی از معضلات این فضا، ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه بود که هم موجبات آلودگی محیط‌زیست را فراهم می‌کرد، هم بستری برای وقوع انواع بزه‌کاری‌های اجتماعی بدل شده بود. شهرداری تهران تلاش کرد بیشتر پلاک‌های معارض و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در حریم رودخانه را خریداری و تخریب کند تا محیطی امن برای اکوسیستم منطقه فراهم شود.

وی شرایط ناگوار محل فعلی باغ‌راه حضرت زهرا (س) در منطقه ۱۷ و ۱۸ را یادآوری و اضافه کرد: این معبر حدوداً دَه کیلومتری نیز در منطقه جنوب‌غربی تهران پیش‌تر محلی برای بروز آسیب‌های اجتماعی بدل شده بود. حالا با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان (تا این لحظه) به بوستانی برای گذران اوقات فراغت ساکنان تبدیل شده است. ضمن آنکه در معماری باغ‌راه تلاش شده تا کمبود‌های موجود در سرانه‌های خدماتی منطقه جبران شود.

سخنگوی شهرداری تهران بابیان آنکه در فرایند تکمیل و ساخت باغ‌راه حضرت زهرا (س) انواع سازه‌ها و فضا‌های ویژه برای سرانه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، تفریحی و ورزشی دیده شده است، ادامه داد: بعلاوه این باغ‌راه سرانه‌های فضای سبز منطقه را هم افزایش خواهد داد و یک نقطه بی‌دفاع آسیب‌خیز را به محلی برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

محمدخانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با تکمیل عملیات عمرانی و بهره‌برداری از دو کلان‌پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) و اکوپارک روددره فرحزاد، گام بزرگی در راستای توسعه فضای سبز و تفرجگاهی شهر برداشته و همزمان به بهبود شرایط زیست‌محیطی پایتخت منجر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب