دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

۱۵ هزار معلم کار و فناوری تا آخر مهر ماه آموزش کدنویسی خود را آغاز خواهند کرد

۱۵ هزار معلم کار و فناوری تا آخر مهر ماه آموزش کدنویسی خود را آغاز خواهند کرد
مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با پشتیبانی معاونت علم و فناوری آموزش کدنویسی ۱۵ هزار معلم کار و فناوری به صورت پلتفرمی آخر مهر ماه آغاز می‌شود، گفت: این آموزش‌ها تا خرداد ماه ادامه دارد.
کد خبر : 935909

حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره کاربردی بودن دروس مدرسه گفت: دروسی که در مدرسه به دانش آموزان تدریس می‌شود، کجای زندگی دانش آموز به کارش خواهد آمد؛ پرسشی است که  تنها به ایران اختصاص ندارد. بلکه پرسش اساسی همه دانش آموزان جهان از مسئولین نظام تعلیم و تربیت است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: آنچه ما درصدد هستیم تا به دانش آموز بیاموزیم، این است که مباحث آموخته شده در زبان فارسی را تشریح، تبیین و ارائه‌ دهند و بتواند مشکلات و گره‌های ایجاد شده را بر اساس پروژه‌های ساخته شده حل و فصل کنند، وقتی سخن از پروژه به میان می‌آوریم منظورمان مفاهیمی است که در درس کار و فناوری، هنر، ریاضی و علوم و... تدریس می شود و آنها را در قالب یک پروژه عملیاتی کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به دانش آموز نحوه به کارگیری آنچه که آموخته است، یاد داده خواهد شد، تصریح کرد: نحوه به کارگیری ساخت اهرم‌ها، اتحاد، رسم مثلث، برش وسایل هریک به شکل مجزا تدریس شده و از آن مهمتر دانش آموزان یاد می‌گیرند چنانچه در جایی وسایل و ابزار کار نبود چگونه پروژه را پیش ببرند.

به گفته این مقام مسئول در نطام تعلیم و تربیت کشور دوره آموزشی توانمندسازی سرگروه‌های آموزشی متوسطه اول کشور در استان فارس در حال برگزاری است و تمام سرگروه‌های پنج گروه آموزشی (ریاضی، علوم، کارو فناوری و هنر و گروه ارتقا دهنده سواد معلم‌ها در حوزه هدایت تحصیلی فیلم) پس از پایان دوره، همه اطلاعات را به دیگر معلمان استان آموزش خواهند داد تا دیگر معلمان استان نیز در بکارگیری استعداد دانش آموزان در بحث هدایت تحصیلی موفق باشند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش از یک خبر ویژه نیز خبر داد: اتفاق بسیار مهم که با پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری انجام می‌شود نکته این است که؛ ۱۵ هزار معلم کار و فناوری تا آخر مهر ماه آموزش کدنویسی خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب