دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین همایش ملی الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری برگزار می‌شود
معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نخستین همایش ملی الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری در سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.
کد خبر : 935414

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، غلامرضا سلیمی، معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد: نخستین همایش ملی «الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری» به میزبانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تاریخ 12 آذرماه امسال، همزمان با سالگرد تاسیس شورا، برگزار خواهد شد.

سلیمی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در گام دوم انقلاب، با شعار «تحول در حکمرانی فرهنگی و علمی کشور» حرکت می‌کند. برای موفقیت در آینده، باید عملکرد گذشته را با دقت رصد کرده و از آن درس گرفت تا تهدیدات احتمالی در آینده به درستی مدیریت شوند. شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید عملکرد خود را ارزیابی کرده و با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، گام‌های تحولی و درستی بردارد.

وی ادامه داد: محورهای «الگوی حکمرانی علم و فناوری» به دو بخش نظری و عملی تقسیم می‌شوند. در مقام عمل، چهار محور اصلی شامل اسناد و سیاست‌های موجود، نهادسازی، مصوبات، و شاخص‌ها و چالش‌های ساختاری مطرح است. در بعد نظری نیز، دوازده محور مرتبط با حکمرانی تحولی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سلیمی همچنین محورهای همایش را شامل موضوعات متنوعی نظیرحکمرانی با شاخص‌ها، نگاشت نهادی مطلوب، نقشه جامع علمی کشور، سند دانش‌بنیان امنیت غذایی، سیاست‌های آمایش آموزش عالی، سند راهبردی کشور در امور نخبگان، سند ملی هوش مصنوعی، سند جامع روابط بین‌الملل علمی، سیاست‌های اجرایی مالکیت صنعتی، بنیاد ملی علم، پایگاه استنادی جهان اسلام، صندوق شورای عالی عتف، بنیاد ملی نخبگان، اساسنامه‌های جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌های آزاد، تربیت مدرس، شاهد و عدالت دانست. تحلیل و بررسی سایر مصوبات کلان ستاد علم و فناوری و چالش‌های ساختاری در حکمرانی علم و فناوری نیز از جمله موضوعات پیشنهادی برای مقالات دریافتی است.

وی افزود: افراد علاقه‌مند تا تاریخ 30 مهرماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را ارسال کنند و در صورت پذیرش، تا 30 آبان مهلت دارند تا مقالات کامل خود را ارائه دهند.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ نحوه مشارکت در همایش به دو صورت انجام می‌شود: ارسال مقالات از سوی خبرگان، دانشجویان، و صاحب‌نظران، و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور. اهداف برگزاری همایش نیز شامل سه بعد علمی، گفتمان‌سازی، و اطلاع‌رسانی است که در نهایت به ایجاد نظریه‌پردازی بومی در حوزه علم و فناوری منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب