دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارتقای ۱۰۰ پله‌ای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۵

ارتقای ۱۰۰ پله‌ای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۵
دانشگاه علوم پزشکی تهران در گزارش ۲۰۲۵ نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز در بازه رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱ جهانی قرار گرفت و با ۱۰۰ پله صعود جایگاه خود را در این نظام بهبود بخشید.
کد خبر : 935343

به گزارش خبرگزاری آنا، در جدیدترین نتایج اعلام شده نظام رتبه‌بندی تایمز برای سال ۲۰۲۵ میلادی، رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰۰ پله ارتقا یافت.

بنا بر نتایج اعلام شده از سوی موسسه تایمز، دانشگاه علوم پزشکی تهران در سه سال متوالی اخیر و در ویرایش سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی این نظام رتبه‌بندی در بازه رتبه‌ای ۸۰۰-۶۰۱ قرار داشت که در ویرایش ۲۰۲۵ موفق به ارتقای جایگاه خود به بازه رتبه‌ای ۶۰۰ – ۵۰۱ شد.

تایمز در ویرایش ۲۰۲۵ تعداد بیش از دو هزار و ۹۲ دانشگاه را بر اساس پنج معیار آموزش، محیط پژوهش، کیفیت پژوهش، صنعت و وجهه بین‌المللی رتبه‌بندی کرده است و ۱۸۵ مرکز علمی و دانشگاهی در ویرایش جدید به این لیست اضافه شده است.

در گزارش جدید تایمز، دانشگاه علوم پزشکی تهران بهترین جایگاه خود را در شاخص آموزش با رتبه ۱۳۲ در بین دو هزار و ۹۲ دانشگاه کسب کرده است که ۵۰ درصد از امتیاز این معیار از طریق خوداظهاری و ۵۰ درصد دیگر از طریق نظرسنجی تعیین می‌شود.

همچنین در نتایج ویرایش ۲۰۲۵ تایمز آمده است که دانشگاه علوم پزشکی تهران علی‌رغم افت ۹۳ پله‌ای شاخص کیفیت پژوهش نسبت به ویرایش قبلی این نظام رتبه‌بندی، رشد و ارتقای ۵۴۲ پله‌ای در شاخص صنعت، ارتقای ۲۴۲ پله‌ای در شاخص محیط پژوهش و همچنین ۷۴ پله ارتقا در شاخص وجهه بین‌الملل نسبت به ویرایش ۲۰۲۴ داشته است.

هفده شاخص مورد استفاده و بررسی در نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز در پنج گروه آموزش با ۲۹.۵ درصد، محیط پژوهش با ۲۹ درصد، کیفیت پژوهش با ۳۰ درصد، صنعت با ۴ درصد و وجهه بین‌المللی با ۷.۵ درصد وزن قرار دارد.

توضیح اینکه بخشی از داده‌های این نظام رتبه‌بندی با استفاده از اطلاعات بانک‌های اطلاعات علمی معتبر بین‌المللی استخراج می‌شود و موسسه تایمز برای اندازه‌گیری شاخص شهرت نیز از اساتید مطرح و معتبر سراسر جهان نظرسنجی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب