دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1403 - 16:41
حقایق علمی ۴۱؛

برق مغز انسان می‌تواند لامپ را روشن کند!

برق مغز انسان می‌تواند لامپ را روشن کند!
اگر سیگنال‌های الکترونیکی به درستی کار نکنند، در بدن مشکل ایجاد می‌شود. فرضاً بیماری صرع زمانی رخ می‌دهد که فعالیت الکترونیکی بیش از حد در مغز وجود داشته باشد.  
کد خبر : 933277

 به گزارش خبرگزاری آنا، مغز انسان اندام شگفت‌انگیزی است که همه امورات ما را کنترل می‌کند. برای مثال ما مغزمان فکر می‌کنیم، یاد می‌گیریم و احساس می‌کنیم. چیزی که شاید ندانید و واقعاً واقعیت حیرت‌انگیز است این است که مغز برق تولید می‌کند!

اگرچه این برق بسیار کم است، اما قدرتمند است! مغز به طور متوسط ​​حدود 20 وات برق تولید می‌کند که برای روشن کردن یک لامپ کوچک کافی است. به یاد داشته باشید مغز شبانه‌ روز کار می‌کند. هرگز متوقف نمی‌شود و حتی زمانی که می‌خوابیم، فعال می‌ماند.

مغز با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی ارتباط برقرار می‌کند. نورون‌ها یا سلول‌های مغزی این سیگنال‌ها را به یکدیگر ارسال می‌کنند. این فرآیند به ما امکان حرکت، صحبت و حتی رویاپردازی می‌دهد. وقتی احساس هیجان یا ترس می‌کنید، این مغز شماست که جریان‌های الکتریکی ایجاد می‌کند.

دانشمندان در حال بررسی نحوه استفاده مغز از برق هستند. آنها از دستگاه‌های خاصی برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد تا عملکرد بخش‌های مختلف مغز را درک کنند. به عنوان مثال در طول مکالمه مغز از نیروی بیشتری استفاده می‌کند و همچنین وقتی آرام می‌گیرید، کمتر مصرف می‌کند.

برق مغز برای سلامتی مهم است! اگر سیگنال‌های الکتریکی به درستی کار نکنند، در بدن مشکل ایجاد می‌شود. فرضاً بیماری صرع زمانی رخ می‌دهد که فعالیت الکتریکی بیش از حد در مغز وجود داشته باشد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب