حکمرانی آموزشی در مدارس سما با تاکید بر جلوگیری از کارزدگی و روتینزدگی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فاطمه حمیدی فر در رابطه با فعالیتهای مدارس سما گفت: مدارس سما پیگیر پیاده سازی سند تحول بنیادین هستند و تلاش آنها بر این است که در تمام مدارس از جریانات شش ساعته تبعیت بکنند. در حال حاضر ۸۲۶ مدرسه سما داریم و حدود ۶۰ مدرسه نیز مجوز آنها تایید شده است و امیدواریم که آن مدارس در سال جاری تاسیس و بازگشایی شوند.
رئیس دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با سیاست های مدارس سما گفت: در حال حاضر از الگوهای متنوع تربیتی در سما برخوردار هستیم و به پشتوانه دانشکدههای تعلیم و تربیتی که در روستاها وجود دارد و نقطه قوتی در کنار مدارس است، میتوانیم در حوزه دانش پروری و جهت یابی به دانایی و توانایی دانش آموزان کمک کنیم.
وی برای بهبود عملکرد مدارس سما گفت: فکر میکنم در هر جریان سیاست گذاری با توجه به تغییراتی که صورت میگیرد و با توجه به جریانات فناورانه و اختلافات بین نسلی فرایندهای توانمند سازی سرمایه انسانی و فکری از اهمیت خاصی برخوردار است. حکمرانی آموزشی درهمه مدارس از طریق مدیران مدبر صورت میگیرد. این مدیران مدبر اگر در جریان کاری دچار کار زدگی و روتین زدگی شوند، هیچوقت نمیتوانند مسئولیت خطیر خود را اجرا کنند. دراین مورد ما در طول سال نزدیک به ۲۴۰ ساعت دورههای توان افزایی با عناوین متفاوت را به صورت کپسولی ارائه کردیم، زیرا اکنون آنقدر سرعت جریانات کاری زیاد است که نمیشود دورههای طولانی برگزار کرد. موضوعات این دورهها نیز متفاوت بود. هدف هم این بود این کار بتواند به مدیران کمک کند تا دانش آموزان خاص را شناسایی کنند و عرصهای که در آن کار میکنند و جریانات نسلی را بهتر درک کنند.
انتهای پیام/