دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جشن آغاز تحصیل ۶ هزار دانش‌آموز در ۴۳ مدرسه سمای استان آذربایجان‌شرقی

جشن آغاز تحصیل ۶ هزار دانش‌آموز در ۴۳ مدرسه سمای استان آذربایجان‌شرقی
معاون امور سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد که ۶ هزار دانش‌آموز در ۴۳ مدرسه سمای استان آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.
کد خبر : 932715

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، زنگ مدارس سما همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نواخته شد.

معاون امور سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازگشایی مدارس گفت: سمای کشور دارای ۸۵۰ مدرسه است و ۱۵۵ هزار دانش‌آموز در مدارس سمای کشور در مقاطع مختلف تحصیلی پیش‌دبستانی، دبستان، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه در ۸۵۰ مدرسه مشغول تحصیلند؛ یعنی امروز همزمان با سراسر کشور تقریباً ۱۵۵ هزار دانش‌آموز در ۸۵۰ مدرسه سما به تحصیل می‌پردازند.

جعفر پاشایی افزود: در استان آذربایجان‌شرقی امروز همزمان با سراسر کشور در ۴۳ مدرسه سما در پیش‌دبستانی، دبستان، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه تقریباً ۶ هزار دانش‌آموز داریم.

وی متذکر شد: نکته بسیار اساسی در مدارس برنامه‌ریزی است؛ در برنامه‌ریزی آموزشی برای هفته اول، هفته دوم، یک ماهه، یک‌ساله و حتی برنامه پنج ساله برای مدارس سمای استان آذربایجان‌شرقی در دوره‌های مختلف داریم.

معاون امور سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به مرکز ثقل توجه مدارس سما به برنامه‌ریزی دقیق اشاره کرد و توضیح داد: امروز دانش‌آموزان، معلمان و مدیران بدانند که آنچه در حوزه تعلیم و تربیت و نظام تعلیم و تربیت کشور بسیار مهم است، برنامه‌ریزی است، دوم امیدانگیزی و سوم بانشاط بودن در مدارس سماست.

پاشایی متذکر شد: اگر بخواهیم فردای روشنی را برای فرزندان یک ملت رقم بزنیم، باید امیدآفرینی، ایجاد انگیزه و فضای محبت و نشاط را در مدارس سما بیشتر کنیم.

وی با اشاره به برندسازی مدارس سما گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که برای مدارس سمای استان آذربایجان‌شرقی تدوین شده و تعداد دانش‌آموزان این مدارس می‌توان گفت مدارس سما در این استان برند شده و امروز یکی از انتخاب‌های خانواده‌ها و اولیاست.

معاون امور سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: متعهد می‌شویم به‌عنوان مسئولان حوزه تعلیم و تربیت تلاش خود را برای تعلیم و تربیت و آموزش دانش‌آموزان و برای فردای ایران اسلامی گام‌های مؤثر برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب