دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1398 - 16:35
با حضور مسئولان صورت گرفت؛

بهره‌برداری از نخستین مدرسه عالی مهارتی رباتيك كشور در شهر اولين‌ها

نخستین مدرسه عالی مهارتی رباتيك كشور در شهر اولين‌ها با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر : 409560
عكس.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، نخستین مدرسه عالی مهارتی رباتیك كشور در شهر اولین‌ها (تبریز) ظهر امروز به دست بابك نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس باشگاه پژوهشگران این دانشگاه و  با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز و آیت‌الله  علی ملكوتی نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و سمای استان و با حداكثری علاقه‌مندان علم، دانش و فناوری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 


محمد نریمانی‌راد دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم با ارائه گزارشی با اشاره به توانمندی‌های خاص مدرسه عالی رباتیك در زمینه آموزش دوره‌های ویژه رباتیك و طراحی و ساخت ربات‌های مختلف با قابلیت‌های وی‍ژه گفت: همه مراحل طراحی، ساخت و تست ربات‌های پرنده در مدرسه عالی رباتیك سما تبریز و با همكاری هفت نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های كامپیوتر و نرم‌افزار دانشكده سمای تبریز انجام شده است.


وی مهم‌ترین وی‍ژگی ربات پرنده با قابلیت نصب دوربین را دقت در انجام مأموریت‌های محوله، عبور از موانع پیچیده، جابه‌جایی اشیا با وزن حدود سه كیلوگرم، حفظ تعادل بسیار بالا و دارای استفاده‌های كاربردی در ارسال‌های روزمره و استفاده در مكان‌‌هایی كه خطرات جانی متوجه انسان است، برشمرد.


نریمانی‌راد افزود: عمده فعالیت مدرسه عالی رباتیك سمای تبریز، تمرکز بر روی برگزاری دوره‌های آموزشی، ویژه رباتیك، طراحی و ساخت انواع ربات‌های انسان نما، ربات پرنده، ربات خانگی و ربات آتش نشان و شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی است.


رئیس سمای تبریز تصریح کرد: ربات شبه‌انسان با نام «جینو» محصول تولیدشده در مدرسه عالی مهارتی رباتیك است که دارای چهار درجه آزادی است و مراحل طراحی و تولید آن برای نخستین‌بار در كشور در مدرسه عالی مهارتی رباتیك سمای تبریز که برای كودكان با جذابیت‌های بصری آموزش داده می‌شود.


وص تشریح کرد: این ربات دارای سنسور تشخیص موانع، شنوایی و لامسه است كه به اجسام، صدا و لمس واكنش نشان می‌دهد و مهارت‌آموزان این ربات توانایی برنامه‌نویسی با M-Black  را به صورت تصویری آموزش می‌بینند.


نریمانی‌راد افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در مدرسه عالی رباتیك سما كه با استقبال گسترده روبه‌رو شده است، راه‌اندازی خط تولید پك‌های آموزشی ویژه مدرسه رباتیك با برند SRL و به تعداد هزار پك برای استفاده در مدارس و آموزشكده‌های  سما  و مراكز علمی و آموزشی است. امكان صادرات این پك آموزشی منحصربه‌فرد برای كشورهای همجوار نیز میسر است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته