دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اپراتور بریتانیایی؛

والدین نباید به کودکان دبستانی گوشی هوشمند بدهند

والدین نباید به کودکان دبستانی گوشی هوشمند بدهند
یکی از بزرگترین اپراتور‌های تلفن همراه در بریتانیا هشدار داده است که والدین نباید به کودکان دبستانی گوشی هوشمند بدهند. این نخستین بار است که یک اپراتور تلفن همراه در بریتانیا چنین توصیه‌ای دارد.
کد خبر : 929538

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، در پی اجرای ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند برای افراد زیر ۱۶ سال در مدارس انگلستان، دومین اپراتور بزرگ شبکه تلفن همراه در این کشور، «ای ای» (EE) نیز در بیانیه‌ای از والدین خواست که به فرزندان زیر ۱۱ سال خود گوشی هوشمند ندهند. 

«ای ای» (EE: Everything Everywhere) دومین اپراتور بزرگ شبکه تلفن همراه در بریتانیاست که با پشتیبانی از سریع‌ترین شبکه تلفن همراه بریتانیا، در زمینه اتصالات فوق سریع به ۲۵ میلیون مشتری خدمات‌رسانی می‌کند.

«ای ای» به والدین توصیه می‌کند که به فرزندان خود در سنین دبستان تلفن‌های همراه قدیمی و غیرهوشمندی بدهند که فقط امکان تماس یا ارسال پیامک دارند، چرا که دسترسی به رسانه‌های اجتماعی با محتوای نامناسب را محدود می‌کند.

به گزارش آفکام (Ofcom) در انگلستان، از هر ۱۰ کودک، ۹ کودک تا زمانی که به ۱۱ سالگی برسد صاحب تلفن همراه می‌شود. در همین حال، حتی با وجود آنکه شروط عضویت در بیشتر پلتفرم‌های اجتماعی رسیدن به سن حداقل ۱۳ سال است، ۶۰ درصد از کودکان هشت تا ۱۲ سال با نمایه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی ثبت نام می‌کنند.

آفکام سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیاست که بر فعالیت‌های ایستگاه‌های رادیویی، تلویزیونی، خطوط ثابت دوربرد تلفنی و موبایل نظارت می‌کند.

گزارش آفکام همچنین نشان می‌دهد که از هر پنج کودک دبستانی سه نفر به‌گونه‌ای تماس آنلاین داشته‌اند که باعث آزار و اذیت آنها شده است.

در ماه مه امسال، نمایندگان مجلس بریتانیا در کمیته آموزش از دولت خواستند تا ممنوعیت کامل تلفن‌های هوشمند برای افراد زیر ۱۶ سال و ممنوعیت قانونی استفاده از تلفن همراه در مدارس را اجرایی کند.

رابین واکر، رئیس کمیته آموزش در مجلس بریتانیا گفت که استفاده بیش از حد از صفحه نمایش و گوشی‌های هوشمند تأثیر منفی آشکاری بر سلامت کودکان و جوانان دارد و استفاده آنها از این فناوری باید با نظارت والدین باشد.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته