دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هزاران دانش‌آموز انگلیسی تلفن هوشمند را کنار می‌گذارند

هزاران دانش‌آموز انگلیسی تلفن هوشمند را کنار می‌گذارند
مدارس جنوب لندن با پیوستن به طرح کنار گذاشتن تلفن هوشمند قصد دارند اثرات منفی استفاده از این فناوری را کاهش دهند.
کد خبر : 915718

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز دبیرستانی در منطقه «ساتک» لندن در مقاطع تحصیلی هفتم تا نهم دبیرستان به طرح کنار گذاشتن تلفن هوشمند در مدارس پیوسته‌اند.

گروهی از مدارس در لندن اعلام کردند با هدف کاهش اثرات منفی استفاده زیاد از تلفن هوشمند در دوران مدرسه، به این جریان پیوسته‌اند. در همین راستا، دبیران ۱۷ مدرسه از ۲۰ دبیرستان دولتی در ساتک در جنوب لندن، برای دور کردن دانش‌آموزان خود از تلفن‌های هوشمند متحد شده‌اند و امیدوارند که این اقدام باعث شود استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند در خارج از مدارس نیز کم شود.

مدارسی که طرح عدم استفاده از گوشی‌های هوشمند را آغاز کرده‌اند برای خانواده‌های دانش‌آموزان نیز برنامه دارند و درباره مضرات استفاده از تلفن‌های هوشمند و حضور بیش از حد کودکان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی به خانواده‌ها آموزش خواهند داد.

در این آموزش‌ها مدارس به موضوعاتی مانند بهداشت روان، رفتار‌های اعتیادگونه، اثرات منفی تلفن هوشمند بر خواب، دسترسی به محتوای تصویری نامناسب و یادگیری رفتار‌های زورگیری و آزارگیری در شبکه‌های اجتماعی خواهند پرداخت.

مدارس شرکت‌کننده در این طرح حق دارند گوشی تلفن همراه دانش‌آموزان را در صورت استفاده در مدارس ضبط کنند و اگر این گوشی هوشمند نباشد و به اینترنت متصل نشود، آن را به دانش‌آموز برمی‌گردانند. اما اگر گوشی از نوع هوشمند باشد، مدرسه می‌تواند آن را تا زمان مراجعه والدین نگه دارد.

مایک باکستر، مدیر آکادمی شهر لندن که مدرسه تحت مدیریت او نیز عضو این طرح است می‌گوید: «تأثیرات منفی تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان از دلایل اصلی اجرای این طرح است. البته مشکلات استفاده بیش از حد از این گوشی‌ها بیشتر در خارج از ساعت حضور در مدرسه اتفاق می‌افتد، اما نتایج مخرب آن هنگام حضور  در مدرسه نمایان می‌شود.»

بر اساس گزارش اخیر کمیته آموزش مجلس عوام بریتانیا حدود ۲۵ درصد از کودکان و نوجوانان این کشور از تلفن هوشمند خود به گونه‌ای استفاده می‌کنند که شبیه به اعتیاد رفتاری است.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته