دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل متا:

قانون هوش مصنوعی اروپا مانع توسعه نوآوری می‌شود

قانون هوش مصنوعی اروپا مانع توسعه نوآوری می‌شود
مدیرعامل متا و اسپاتیفای از مقررات اروپا پیرامون هوش مصنوعی متن باز انتقاد کرده و آن را مانع توسعه فناوری دانستند.
کد خبر : 929293

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و دنیل آک، مدیرعامل اسپاتیفای، از مقررات اروپا پیرامون هوش مصنوعی متن باز انتقاد کرده و گفته‌اند که این قاره به دلیل قوانین پیچیده در خطر عقب افتادن است.

مدیران عامل این شرکت روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند اروپا که توسعه دهندگان متن باز بیشتری نسبت به آمریکا دارد، موقعیت خوبی برای استفاده از موج هوش مصنوعی متن باز دارد.

با این حال ساختار نظارتی پراکنده آن که مملو از اجرا‌های متناقض است، مانع نوآوری شده و توسعه دهندگان را متوقف می‌کند.

مدیران عامل گفتند که صنعت فناوری در اروپا به جای قوانین روشن و واضح با مقرراتی دارای همپوشانی و راهنمایی‌های متناقض در مورد چگونگی پیروی از آن‌ها مواجه است.

آن‌ها گفتند که یک چارچوب نظارتی ساده نه تنها رشد هوش مصنوعی متن باز را تسریع می‌کند، بلکه از توسعه دهندگان اروپایی و اکوسیستم خالق گسترده‌تر نیز حمایت می‌کند.

رگولاتوری حریم خصوصی ایرلند در ماه ژوئن از متا خواست مدل‌های هوش مصنوعی خود را فعلا در اروپا عرضه نکند، پس از اینکه به این شرکت گفته شد برنامه‌های مهار داده‌های کاربران فیسبوک و اینستاگرام را به تاخیر می‌اندازد.

باتوجه به قوانین فعلی، متا قادر به انتشار مدل‌های هوش مصنوعی آینده خود مانند مدل چندوجهی لاما که قابلیت درک تصاویر را دارد، در اروپا نخواهد بود.

به گفته مدیران عامل، این بدان معنا خواهد بود که اروپایی‌ها با هوش مصنوعی ساخته شده برای شخص دیگری کنار خواهند آمد.

اسپاتیفای به سرمایه گذاری اولیه خود روی هوش مصنوعی برای ایجاد تجربه‌های شخصی سازی شده برای کاربران اشاره کرد که به موفقیت این سرویس استریم منجر شده است.

آن‌ها گفتند که قوانینی که برای افزایش حاکمیت و رقابت اروپا طراحی شده اند در حال رسیدن به نقطه مقابل هستند و افزودند که اروپا باید مقررات را با استفاده از مزایای یک بازار واحد و در عین حال متنوع ساده سازی و هماهنگ کند.

مدیران عامل به این نتیجه رسیدند که اروپا به یک رویکرد جدید با سیاست‌های روشن‌تر و اجرای پایدارتر نیاز دارد و افزودند که این کشور یک فرصت نسل به نسل را در مسیر فعلی خود از دست خواهد داد.

کمیسیون اتحادیه اروپا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته